Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
ذوب آهن به تحقق تولید ۳ میلیون تن چدن در سال ۹۸ امیدوار شد
 

ذوب آهن به تحقق تولید ۳ میلیون تن چدن در سال ۹۸ امیدوار شد

دوشنبه، 23 اردیبهشت 1398 | Article Rating

ذوب آهن با ثبت رکورد تولید 9 هزار و 400 تن چدن در روز دهم اردیبهشت‌ماه 1398 موفقیت بزرگی به دست آورد و برای تحقق تولید 3 میلیون و 50 هزار تن چدن امیدوار شد.

 

منصور یزدی‌زاده، مدیرعامل شرکت سهامی ذوب‌آهن در خصوص عملکرد سال ۱۳۹۷ و برنامه‌های سال۱۳۹۸ این شرکت سخن گفت و درباره رکورد مهمی که اواخر سال گذشته به دست آمده، توضیح داد و گفت: سال ۱۳۹۷ با دو کوره بلند توانستیم به رکورد تولید دو میلیون و چهارصد و ده هزار تُن چدن دست یابیم که در تاریخ ذوب‌آهن پیش از این فقط دو بار در سال‌های ۱۳۸۹ و ۱۳۹۳ چنین رکورد‌هایی زده شد.

وی با بیان اینکه برای سال ۱۳۹۸ پایداری در تامین مواد اولیه جزو اولویت‌های مهم ماست تصریح کرد: با ایجاد پایداری در تامین مواد اولیه برآورد ما این است که به ظرفیت تولید سه میلیون و پنجاه‌هزار تُن چدن دست ‌یابیم و روز دهم اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۸ با تولید نُه‌هزار و چهارصد تُن در یک روز، موفقیت بزرگی به دست آمد و ما را برای تحقق تولید سه میلیون و پنجاه‌هزار تُن چدن امیدوار کرد.

یزدی‌زاده با بیان اینکه در سال ۱۳۹۷ ذوب‌آهن برای چندمین بار صادرکننده نمونه کشور شد، افزود: موفق شدیم گواهینامه CARES را که مجوز صادرات میلگرد به اروپا محسوب می‌شود و در ایران فقط ذوب‌آهن این مجوز را در اختیار داشت، بار دیگر تمدید کنیم.

مدیرعامل شرکت سهامی ذوب‌آهن اجرای پروژه زیست محیطی موثر و فعال شدن پروژه تزریق پودر ذغال به کوره‌های بلند را از مهمترین اقدامات سال ۱۳۹۸ بیان کرد و افزود: با این پروژه مصرف کُک که یک محصول وارداتی است کاهش چشمگیر می‌یابد و سهامداران ما در سال ۱۳۹۸ از محل کاهش هزینه‌های واردات منفعت بیشتری می‌برند.

یزدی‌زاده به توان تولیدی ذوب‌آهن در تولید ریل اشاره کرد و از راه‌اندازی خط ریل به صورت موثر خبر داد و گفت: در سال ۱۳۹۷ ریل U 33 تولید و تحویل راه‌آهن شد و تولید ریل UIC-60 که با وزارت راه قرارداد داشتیم صورت گرفت و به زودی تحویل می‌شود.ضمناً تولید آزمایشی ریل S 49 برای مترو اصفهان با موفقیت انجام و در روزهای آتی اقدامات بعدی صورت می‌گیرد.

مدیرعامل ذوب‌آهن همچنین از راه‌اندازی یک سیستم جدید در تولید فولاد صنعتی خبر داد و تصریح کرد: با راه‌اندازی سیستم VD (گاززدایی از فولاد) که برای تولید فولاد صنعتی استفاده می‌شود در تولید فولاد ریل با سرعت بیشتری گام بر می‌داریم و با توجه به اینکه سالانه حدود دویست هزار تُن نیاز به ریل در کشور است، ذوب‌آهن می‌تواند با ورود جدی به این عرصه از خروج ۱۵۰ میلیون یورو ارز در سال جلوگیری کند.

وی در پایان گفت: با توسعه مقاطع تیرآهن‌های بال پهن و طراحی H 300 که در ساختمان‌های بلند مرتبه کاربرد دارد ایمنی بیشتری برای ساختمان‌های بلند مرتبه ایجاد می‌شود و البته به نسبت تولید تیر ورق در هزینه‌های تولید نیز کاهش چشمگیری مشاهده خواهیم کرد.

تصاویر
  • ذوب آهن به تحقق تولید ۳ میلیون تن چدن در سال ۹۸ امیدوار شد
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها