Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
ارسال طومار نوردکاران به معاون اول رئیس جمهور
 

ارسال طومار نوردکاران به معاون اول رئیس جمهور

شنبه، 09 شهریور 1398 | Article Rating

نتایج جلسه هفته گذشته نوردکاران در انجمن فولاد، در قالب یک طومار با مهر و امضای 45 کارخانه نوردی سراسر کشور با بیش از 13 میلیون تن ظرفیت تولید برای معاون اول رئیس جمهور ارسال شد.

نوردکاران در این نامه ضمن اعلام حمایت از تصمیم اخیر وزارت صمت مبنی بر حذف الزام به عرضه در بورس کالا به عنوان شرط صادرات، اعلام کرده اند که اگر چنین تدبیری اتخاذ نمی شد، با توجه به رکود تقاضای فولاد، بلاشک تعداد زیادی از واحدهای نوردی کوچک و متوسط مجبور به تعطیلی و تعدیل نیروی کاری خود بودند.

نوردکاران در این طومار ۲ صفحه ای، هر گونه ایجاد محدودیت در صادرات فولاد را همسو با تحریم های ظالمانه آمریکا دانسته اند که به حداقل رساندن صادرات فولاد یکی از محورهای اصلی این تحریم ها اعلام شده است و لذا از معاون اول رئیس جمهور خواسته اند در جهت مقابله با تحریم ها، موانع صادراتی فولاد را به سرعت مرتفع کند.

۴۵ کارخانه نوردی درخواست دوم خود را برقراری تناسب عادلانه قیمت های شمش و میلگرد اعلام کرده اند. در این بخش از طومار آمده است: «سیاست وزارت صنعت، معدن و تجارت برای کاهش قیمت در بازار داخلی، علاوه بر اینکه به زیان واحدهای نوردی انجامیده است، موجب از دست زفتن منافع ملی به دلیل افزایش قدرت چانه زنی مشتریان صادراتی و کاهش ارزش صادرات محصولات فولادی شده است.»

نوردکاران در طومار خود به جهانگیری با اشاره به پوشش ظرفیت ۳۳ درصدی واحدهای نوردی، اعلام کرده اند که با توجه به فقدان تقاضا جای هیچگونه نگرانی برای تنظیم بازار داخلی محصولات فولادی وجود ندارد.

گزارش ما حاکی از آن است که ۴۵ کارخانه تولیدکننده مقاطع طویل فولادی امضا کننده این طومار، از معاون اول رئیس دولت خواسته اند به جای وضع محدودیت ها و ممنوعیت های صادراتی داخلی، با توجه به موانع غیر تعرفه ای ایجاد شده از طرف گمرک مرزی عراق به عنوان بزرگترین بازار هدف محصولات نوردی، از طریق مناسبات سیاسی فیمابین در جهت بازگشایی مرزها و تعدبل تعرفه های جاری اقدام نماید.

تصاویر
  • ارسال طومار نوردکاران به معاون اول رئیس جمهور
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها