Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
تشکیل صندوق فرآوری سنگ آهن از عوارض صادراتی آن
 

تشکیل صندوق فرآوری سنگ آهن از عوارض صادراتی آن

شنبه، 23 شهریور 1398 | Article Rating

دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران با اشاره به ظرفیت افزایش 5 میلیون تنی صادرات فولاد در صورت سامان دهی خام فروشی سنگ آهن گفت: وضع عوارض در زمینه صادرات سنگ آهن باید در همان زنجیره فولاد در صندوقی تحت عنوان حمایت از فرآوری مواد معدنی صرف فراوری سنگ آهن شود و میزان آن، آنچنان بالا برود که برای صادرکنندگان صرفه ای وجود نداشته باشد.

سید رسول خلیفه سلطانی باید با تاکید بر این‌که باید تلاش کنیم کارخانجات به سمت تعطیلی نروند، اظهار کرد: باید خودمان کمک کنیم که ارزش افزوده بالا برود و بدانیم که اگر مواد اولیه صادر شود، سود از دست می‌رود. باید سنگ آهن پرعیاری سازی شود و به سمت تولید کنسانتره برود و در نهایت به محصول تبدیل شود و کسب و کار ایجاد کند. دولت نیز باید کنترل کند به میزانی که سنگ آهن، آب، زیر ساخت ، حمل و نقل، گاز و … داریم مجوز طرح فولادی  بدهد.

خلیفه سلطانی اضافه کرد: ذوب آهن اصفهان و فولاد مبارکه برای تولید فولاد سرمایه گذاری کردند اما اکنون این دو فولادساز بزرگ کشور با مشکل تامین مواد اولیه مواجه شدند، ضمن اینکه متاسفانه مجوزهایی نیز برای تولید فولاد در راه است که باید از آن‌ها جلوگیری شود.

دبیر انجمن تولید کنندگان فولاد تصریح کرد: همانطور که باید مانع صادرات سنگ آهن به عنوان خام فروشی شویم، نباید جلوی صادرات فولاد که ارزش افزوده دارد، گرفته شود، هر بخشنامه‌ای که در این باره صادر شود، یک بخشنامه ضد اقتصاد ملی است.

وی افزود: فولادی‌ها و معدنی‌ها باید در یک فضای واقعی گفت‌وگو به نتایج و راه حل‌های منطقی و جامع برسند. این صنایع با هم افزایی و آینده‌گری می‌توانند نقش موثری در توسعه کشور و اقتصاد منهای نفت داشته باشند.

دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران خاطر نشان کرد: امسال احتمالاً ۲۶ میلیون تن تولید فولاد داریم که ۱۳ میلیون مصرف واقعی می‌شود و بقیه باید صادر گردد. بر این اساس طی ماه‌های گذشته حدود ۷ تا ۸ میلیون صادرات داشتیم و این در حالی است که ۵ میلیون ظرفیت خالی صادرات داریم یعنی اگر خام فروشی نبود و تولید داشتیم می‌توانستیم ۵ میلیون تن بیش‌تر صادر کنیم. اگر توان تولید داخل و مواد اولیه پایدار تامین شود، ظرفیت‌های معطل صنایع فولادی داخلی و همچنین ظرفیت‌های خالی صادراتی تکمیل می‌گردد.

تصاویر
  • تشکیل صندوق فرآوری سنگ آهن از عوارض صادراتی آن
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها