Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
دومین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران + جزئیات و ثبت نام
 

دومین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران + جزئیات و ثبت نام

شنبه، 23 آذر 1398 | Article Rating

به دنبال استقبال بی نظیر جامعه فولاد،"دومین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران" با رویکرد بومی سازی، توسعه تکنولوژی و افزایش توان تأمین پایدار از 23 تا 26 دی ماه سال جاری در برج میلاد تهران برگزار می شود. انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، متولی این رویداد متفاوت ملی به عنوان بزرگترین گردهمایی تولیدکنندگان، تامین کنندگان، بازرگانان و متخصصان صنعت فولاد ایران است.


“نخستین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران” که در دی ماه سال گذشته برگزار شد، آغازگر یک موج فراگیر بومی سازی و حمایت از تامین داخلی بود که خوشبختانه با استقبال بی نظیر جامعه فولاد کشور روبرو شد. در همین راستا و به درخواست تولیدکنندگان و تامین کنندگان زنجیره فولاد،  دومین دوره این رویداد تخصصی و منحصر به فرد ملی به همت انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران و با مشارکت تمامی شرکت های بزرگ فولادی و معدنی و تامین کنندگان مطرح داخلی و همچنین با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزارت صنعت، معدن و تجارت، ایمیدرو، اتاق های بازرگانی ایران و تهران و تشکل های زنجیره فولاد،  از ۲۳ تا ۲۶ دی ماه سال جاری به مدت ۴ روز در برج میلاد تهران برگزار می شود.

 

دومین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران

سابقه و دستاوردهای رویداد

در نخستین دوره این جشنواره بیش از ۱۴۰۰ نفر از مدیران ، مسئولین و متخصصان فولاد کشور در مراسم افتتاحیه گردهم آمدند و طی ۴ روز، بیش از ۱۰ هزار نفر از نمایشگاه ملی فولاد ایران با محوریت ارائه فرصت های ساخت داخل در زنجیره فولاد بازدید کردند. در دوره نخست این رویداد، بیش از ۲۲۰ تفاهم نامه بین فولادسازان و تامین کنندگان داخلی به ارزش تقریبی ۹۰۰ میلیارد تومان منعقد شد که بر اساس پایش انجام شده، تاکنون حدود نیمی از آن به مرحله عقد قرارداد و تولید و تحویل رسیده است.

در دوره اول جشنواره، ۴۱ شرکت برگزیده تامین کننده داخلی در زنجیره فولاد مورد تقدیر قرار گرفتند که در دوره دوم نیز این برنامه ادامه خواهد داشت. همچنین “صندوق پژوهش و فناوری فولاد ایران” و” سامانه جامع بومی سازی زنجیره آهن و فولاد ایران” با مشارکت ایمیدرو و شرکت های بزرگ زنجیره آهن و فولاد به عنوان دستاوردهای ساختاری این جشنواره به حساب می آید.

ترکیب جشنواره و مراسم افتتاحیه

جشنواره ملی فولاد و مراسم افتتاحیه طی یک روز در ۲۳  دی ماه سال جاری در سالن همایش های برج میلاد تهران و نمایشگاه بومی سازی نیز طی ۴ روز از ۲۳ تا ۲۶ دی ماه در سالن های نمایشگاهی برج میلاد شروع بکار می کند.

در مراسم افتتاحیه دومین جشنواره ملی فولاد، دکتر ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، دکتر رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت، دکتر خداداد غریب پور رئیس هیئت عامل ایمیدرو، دکتر سبحانی رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران و چند تن از مدیران شرکت های بزرگ زنجیره آهن و فولاد به ایراد سخن خواهند پرداخت.

این جشنواره دارای پنل های تخصصی و اهدای جوایز ملی فولاد به تامین کنندگان برتر هم خواهد بود و در نمایشگاه بومی سازی نیز تولیدکنندگان فعال کشور در کنار تأمین کنندگان و شرکت های دانش بنیان حضور خواهند داشت. همچنین بیش از ۴۰ کارگاه آموزشی و تخصصی همزمان با این جشنواره و نمایشگاه برگزار خواهد شد که در نوع خود بی سابقه است.

ویژگی های متمایز نمایشگاه: غرفه هدایتگر، میزهای تخصصی مشترک و سالن ویژه دانش بنیان

یکی از ویژگی های این رویداد توجه ویژه به شرکت های تامین کننده دانش بنیان، استارتاپ ها و شتاب دهنده ها در حوزه بومی سازی است که در یک سالن ویژه توانمندی های خود را ارائه خواهند داد. همچنین از طریق تکمیل بانک اطلاعاتی تأمین کنندگان با کمک کارشناسان و متخصصین مربوطه در غرفه هدایتگر، فرآیند ارزیابی و انتخاب تامین کنندگان تسهیل می گردد و حتی در مواردی حمایت مالی از تأمین کنندگان هم صورت می گیرد. علاوه بر این، بر اساس طبقه بندی فرصت های ساخت داخل در زنجیره آهن و فولاد میزهای تخصصی مشترک در غرفه شرکت های فولادساز در نظر گرفته شده تا بازدیدکنندگان و تامین کنندگان با سهولت و البته به طور تخصصی به دنبال ارائه توانمندی خود باشند.  بنابراین نکته قابل توجه در این جشنواره و نمایشگاه، پذیرش ریسک بومی سازی توسط فولادسازان و شرکت ‌های بزرگ معدنی و حمایت ساختاری آنها از داخلی سازی قطعات و تجهیزات مورد نیاز است که در دوره نخست نمایشگاه نیز به طور عینی رخ داده است.

ترکیب تخصصی نمایشگاه 

تکمیل باتک اطلاعاتی تأمین کنندگان در نمایشگاه ملی بومی سازی زنجیره فولاد و تطابق توانمندی آنان با فرصت های ساخت داخل در ۵ گروه زیر صورت می گیرد:

  • مکانیک شامل قطعات و تجهیزات مکانیکی و انتقال مواد
  • سیالات شامل قطعات و تجهیزات پنوماتیکی، هیدرولیکی، تاسیساتی، روانکارها و آزمایشگاهی
  • برق و ابزار دقیق شامل قطعات و تجهیزات برقی، الکتریکی، ابزار دقیق، اتوماسیونی و آزمایشگاهی
  • مواد شامل مواد مصرفی، مواد اولیه، استحصال پسماندها ، فروآلیاژها و نسوزها و تجهیزات وابسته
  • تحقیق و توسعه و تکنولوژی شامل متالورژی، فرایند، انرژی و محیط زیست

 

میزهای تخصصی این ۵ گروه در غرفه شرکت های تولیدکننده فولاد به طور مشترک طراحی و در نظر گرفته شده است و کارشناسان و مدیران مربوطه به طور تخصصی پذیرای تامین کنندگان خواهند بود. تامین کنندگان داخلی نیز از طریق این طبقه بندی، با کارایی بیشتری به معرفی توانمندی های خود می پردازند و جلسات و هم اندیشی های کاری بین مدیران شرکت های فولادی و تأمین کنندگان صورت خواهد گرفت.

تولیدکنندگان بزرگ کشور همانند فولاد مبارکه اصفهان، ذوب آهن اصفهان، فولاد خراسان، فولاد خوزستان، هلدینگ کاوه پارس، میدکو، شرکت معدنی و صنعتی گل گهر، شرکت معدنی و صنعتی چادرملو، فولاد آلیاژی ایران، آهن و فولاد غدیر ایرانیان، فولاد یزد، فولاد غرب آسیا، فولاد امیرکبیر کاشان، صنایع ورق های پوششدار تاراز، شرکت ورق خودرو چهارمحال و بختیاری، فولاد صنعت بناب، کاوش جوش، خوارزمی، فولاد کاوه جنوب کیش، فولاد هرمزگان و برخی دیگر از شرکت های فولادی و شرکت های فعال در حوزه تامین زنجیره فولاد نیز همگی در این نمایشگاه حضور دارند و یک ارتباط شبکه ای بین شرکت های فولادی و تأمین کنندگان در پلن نمایشگاه تعریف شده است.

حامیان و مشارکت کنندگان

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان توسعه و نوسازی معدن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) از حامیان دولتی دومین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران هستند. علاوه بر این اتاق های بازرگانی ایران و تهران به همراه تشکل های مطرح زنجیره آهن و فولاد از جمله خانه معدن ایران، انجمن سنگ آهن و سندیکای لوله و پروفیل حمایت خود از  دومین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران را اعلام کرده اند.

دومین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران همچنین با مشارکت شرکت های بزرگ زنجیره آهن و فولاد از جمله فولاد مبارکه اصفهان، فولاد خوزستان، ذوب آهن اصفهان، فولاد خراسان، هلدینگ میدکو، هلدینگ کاوه پارس، فولاد هرمزگان، شرکت معدنی و صنعتی چادرملو، شرکت معدنی و صنعتی گل گهر، فولاد کاوه جنوب کیش، فولاد غرب آسیا، فولاد یزد، فولاد غدیر ایرانیان، فولاد یزد، فولاد آلیاژی ایران، فولاد بناب و تعدادی دیگری از تولیدکنندگان و تأمین کنندگان زنجیره فولاد برگزار می گردد.

برای اطلاعات بیشتر درباره حامیان اینجا را کلیک کنید.

ثبت نام در جشنواره و نمایشگاه

شرکت کنندگان در جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد می توانند علاوه بر حضور در جشنواره و بهره گیری از  سخنرانی ها و پنل های تخصصی، از سایر مزایای بزرگترین گردهمایی تولیدکنندگان، تامین کنندگان، بازرگانان و متخصصان صنعت فولاد ایران همچون مذاکرات تجاری ،توسعه بازار و تقویت سرمایه اجتماعی و تخصصی نیز برخوردار شوند.

علاوه بر این، ثبت نام در این جشنواره به معنی امکان حضور رایگان در کلیه کارگاه های آموزشی و تخصصی می باشد که در طی ۴ روز برگزاری نمایشگاه، برپا خواهد بود.

سایت ثبت نام در جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد به آدرس events.steeliran.org پذیرای اقشار مختلف جامعه فولاد است. در این سایت، ثبت نام کنندگان می توانند با انتخاب هر یک  از گروه های در نظر گرفته شده شامل شرکت های دانش بنیان، اساتید و دانشجویان، اعضای انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران و همچنین اعضای تشکل های حامی و با ارائه مدارک لازم، از تخفیف ویژه ثبت نام در این رویداد متمایز ملی برخوردار شوند.
رزرو غرفه و حضور در بخش نمایشگاهی نیز از طریق تماس با دبیرخانه جشنواره و نمایشگاه به شماره های ۴-۸۸۵۵۱۷۰۱- ۰۲۱ (داخلی ۴- گروه رسانه ای  چیلان ) امکان پذیر است. در صورت ضرورت  می توانید با شماره ۰۹۱۰۹۱۸۰۸۳۳ تماس حاصل نمایید و یا در شبکه های اجتماعی پیام دهید.

 

 فرم ها و مقررات دومین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران

– فرم ثبت نام در جشنواره

– دانلود فرم ثبت نام در نمایشگاه

– دانلود دستورالعمل نمایشگاهی شماره ۱

– دانلود دستورالعمل نمایشگاهی شماره ۲

–دانلود فرم مقررات طراحی و غرفه آرایی سایت نمایشگاه برج میلاد

-پوستر جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد

 

تصاویر
  • دومین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران + جزئیات و ثبت نام
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها