Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
رشد ۱۰ درصدی تولید فولاد میانی در ۱۱ ماهه ۹۸
 

رشد ۱۰ درصدی تولید فولاد میانی در ۱۱ ماهه ۹۸

شنبه، 24 اسفند 1398 | Article Rating

انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران گزارش آماری 11 ماهه 98 را منتشر کرد که بر این اساس، تولید فولاد میانی کشور با رشد 10 درصدی به مرز 25 میلیون تن رسیده است. تولید محصولات فولادی نیز 18 میلیون و 350 هزار تن ثبت شده که رشد 5 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل را نشان می دهد. تولید آهن اسفنجی هم با رشد 5 درصد، به مرز 25.5 میلیون تن در این مدت رسیده است.

 

از حدود ۲۵ میلیون تن فولاد میانی تولید شده در کشور در ۱۱ ماهه ۹۸، ۱۵.۳ میلیون تن مربوط به بیلت و بلوم و ۹.۶ میلیون تن مربوط به اسلب بوده است.

همچنین در ۱۱ ماهه سال ۹۸، ۱ میلیون و ۳۶ هزار تن تیرآهن، ۷ میلیون و ۴۸۰ هزار تن میلگرد و ۷۳۸ هزار تن سایر محصولات فولاد شامل نبشی و ناودانی تولید شده که جمع مقاطع طویل تولید شده را به بیش از ۹.۲ میلیون تن رسانده است. رشد تولید مقاطع طویل فولادی در این مدت ۶ درصد بوده است.

تولید ورق گرم هم با رشد ۳ درصدی به بیش از ۷.۵ میلیون تن رسیده است. ورق سرد نیز با ۲ درصد رشد، ۲ میلیون و ۳۹۳ هزار تن تولید شده و در تولید ورق های پوشش دار شاهد رشد ۲۴ درصدی و رسیدن سطح تولید به ۱ میلیون و ۵۷۴ هزار تن هستیم که تولید مقاطع تخت فولادی را به بیش از ۹ میلیون تن با رشد ۵ درصد رسانده است.

نکته قابل توجه رشد ۲ برابری تولید فولاد میانی نسبت به آهن اسفنجی است که باعث شده شاهد کمبود آهن اسفنجی در ماه های پایانی سال باشیم. در یازده ماهه سال ۹۸ فقط حدود ۵۰۰ هزار تن آهن اسفنجی بیشتر از فولاد میانی تولید شده است که عوم توازن در زنجیره فولاد به ویژه بین گندله و آهن اسفنجی از دلایل اصلی آن است.

تصاویر
  • رشد ۱۰ درصدی تولید فولاد میانی در ۱۱ ماهه ۹۸
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها