Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
صادرات آهن اسفنجی ۸۶ درصد رشد یافت
 

صادرات آهن اسفنجی ۸۶ درصد رشد یافت

شنبه، 30 فروردین 1399 | Article Rating

جداول آماری انجمن تولید کنندگان فولاد ایران حاکی است، ۱۱ماهه سال ۹۷ مجموع صادرات آهن اسفنجی ۵۰۷ هزار تن ثبت شده بود.

صادرات ۱۲ ماهه آهن اسفنجی در سال ۹۷ به رقم ۵۳۳ هزار تن رسیده بود و در مقایسه با ۱۲ ماهه ۹۶ که ۷۱۳ هزار تن بود افت ۲۵ درصدی داشت.

همچنین سال ۹۷ از مجموع صادرات فولاد و زنجیره مربوط به آن سهم شمش فولادی ۵۸.۲ درصد، میلگرد ۱۹.۷ درصد و درعین حال سهم آهن اسفنجی نیز ۶.۳ درصد ثبت شده بود.

تولید ۲۵.۴ میلیون تنی آهن اسفنجی

کارنامه ۱۱ ماهه آهن اسفنجی در سال ۹۸ گویای تولید ۲۵ میلیون و ۴۴۹ هزار تن است که در مقایسه با دوره مشابه در سال ماقبل افزایش پنج درصدی داشت.

میزان تولید آهن اسفنجی در ۱۱ ماهه سال ۹۷ به رقم ۲۴ میلیون و ۳۰۳ هزار تن رسیده بود.

علاوه براین تولید آهن اسفنجی در ۱۲ ماهه ۹۷ رقم ۲۶ میلیون و ۳۵۹ هزار تن را نشان داد که در مقایسه با ۲۲ میلیون و ۵۶۰ هزار تن عملکرد ۱۲ ماهه ۹۶ رشد ۱۷ درصدی داشت.

مصرف آهن اسفنجی با رقم ۲۴.۵ میلیون تن

مصرف آهن اسفنجی در ۱۱ ماهه پارسال ( منتهی به بهمن) رقم ۲۴ میلیون و ۵۰۷ هزار تن را نشان داد و در مقایسه با رقم ۲۳ میلیون و ۷۹۶ هزار تن در ۱۱ ماهه ۹۷ رشد سه درصدی دارد.

میزان مصرف آهن اسفنجی در ۱۲ ماهه سال ۹۷ رقم ۲۵ میلیون و ۸۲۶ هزار تن ثبت شده بود و در قیاس با ۱۲ ماهه ۹۶ که ۲۱ میلیون و ۸۴۷ هزار تن بود، ۱۸ درصد افزایش داشت.

ایران بعد از هند، رتبه دومین تولید کننده آهن اسفنجی دارد، اما در زمینه تولید فولاد اکنون دهمین فولاد ساز جهان محسوب می شود.

امسال قرار است پروژه تولید دو میلیون تن آهن اسفنجی در کرمان (مربوط به فولاد بوتیا ایرانیان – میدکو) به بهره برداری برسد.

پارسال نیز بهره برداری از ۲.۴ میلیون تن آهن اسفنجی در قالب سه پروژه ۸۰۰ هزارتنی فولاد های استانی سفید دشت (چهارمحال و بختیاری)، بافت (کرمان) و قائنات (خراسان جنوبی) در دستور کار قرار داشت.

تصاویر
  • صادرات آهن اسفنجی ۸۶ درصد رشد یافت
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها