Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
تغییر ضرایب قیمتی کنسانتره، گندله و آهن اسفنجی از دستور کار وزارت صمت خارج شد
 

تغییر ضرایب قیمتی کنسانتره، گندله و آهن اسفنجی از دستور کار وزارت صمت خارج شد

ﺳﻪشنبه، 07 مرداد 1399 | Article Rating

شنیده‌هااز منابع موثق حاکی از این است حسین مدرس خیابانی، سرپرست وزارت صمت، در یکی از جلسات اخیر پیرامون تنظیم بازار فولاد اظهار داشته است که تغییر ضرایب قیمتی زنجیره فولاد (قیمت کنسانتره، گندله و آهن اسفنجی) از دستور کار این وزارتخانه خارج شده است. کارشناسان اقتصادی بر این نظر بودند که افزایش ضرایب قیمتی زنجیره فولاد، جهش قیمت محصولات فولادی و التهاب در بازار فولاد را درپی خواهد داشت. با این اظهار نظر وزارت صمت، جنجال‌ها در مورد افزایش قیمت کنسانتره، گندله و آهن اسفنجی پس از بیش از سه ماه خاتمه می‌یابد.

جلسات معدنی‌ها، فولادی‌ها و وزارت صمت، پیرامون بازنگری در ضرایب قیمتی زنجیره فولاد از اواخر فروردین سال جاری آغاز شد. در جلسات مختلف برگزار شده، توافقی بین شرکت‌های فولادی و معدنی حاصل نشد و فراتر از این عدم توافق، بیم آن وجود داشت که افزایش ضرایب قیمتی کنسانتره، گندله و آهن اسفنجی، التهاب بیشتر در بازار فولاد و تورم شدید قیمت محصولات فولادی را درپی داشته باشد.

بر اساس توافق شرکت‌های معدنی و فولادی، از مرداد سال ۹۸ به بعد، نرخ فروش کنسانتره بر اساس حداکثر ۱۶ درصد شمش فولاد خوزستان و نرخ فروش گندله بر اساس حداکثر ۲۳.۵ درصد شمش فولاد خوزستان است. نرخ فروش آهن اسفنجی نیز بر اساس ۵۰ درصد قیمت شمش فولاد خوزستان است. با اظهارنظر صریح مدرس خیابانی، سرپرست وزارت صمت، تغییر ضرایب قیمتی زنجیره فولاد از دستور کار این وزارتخانه خارج شده و ضرایب فعلی همچنان مبنای فعالیت بخش‌های مختلف زنجیره فولاد خواهد بود.

تصاویر
  • تغییر ضرایب قیمتی کنسانتره، گندله و آهن اسفنجی از دستور کار وزارت صمت خارج شد
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها