Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
بومی‌سازی سِروِرهای HIS واحد احیاء مستقیم فولاد خراسان
 

بومی‌سازی سِروِرهای HIS واحد احیاء مستقیم فولاد خراسان

شنبه، 06 دی 1399 | Article Rating

نادر فلاحت،کارشناس اتوماسیون احیاء  با اعلام این خبر تشریح کرد: در واحد کنترل «احیا مستقیم» تمام فرایندهای کنترلی از طریق سرورهایHIS (سرورهای متصل به DCS های YOKOGAWA) مستقر در اتاق کنترل انجام می شود.
وی افزود :این سرورها دارای نرم افزار CENTUM CS3000 یکپارچه شده با سیستم عامل اند که با توجه به کارکرد زیاد و بدون توقف در محیط صنعتی مستهلک و دچار مشکلات سخت افزاری زیادی شده اند به نحوی که غالبا امکان رفع آن میسر نیست و دانش فنی جهت به روز رسانی و راه اندازی این سرورها در انحصار شرکت «یوکوگاوا» ژاپن بوده و توسط کارکنان بخش خاورمیانه این شرکت انجام می شود.
حسن هواه خواه، کارشناس ارشد اتوماسیون با اشاره به عدم ارایه خدمات توسط شرکت ژاپنی به خاطر مشکلات ناشی از تحریم، افزود: تهیه این سخت افزارها و به روز رسانی سیستم، بسیار سخت و پر هزینه بود و جایگزینی سخت افزار جدید نیز به علت عدم همخوانی نرم افزار فوق میسر نمی شد.
رئیس اتوماسیون کارخانه های احیا و گندله سازی درباره اهمیت بومی‌سازی صورت گرفته توسط کارکنان این واحد گفت: سرورهای جدید که به همراه اتاق سرور برای اولین بار در این مجتمع اسمبل و ساخته شد ه اند، از سال ۱۳۹۷ در دستور کار واحد اتوماسیون کارخانه احیا قرار گرفت و همکاران این واحد به تهیه سخت افزاری رایج و در دسترس اقدام کرده و پس از تحقیق و بررسی مشکلات و حل تک تک موارد، این سرورها را بومی سازی نموده، به نحوی که نصب و راه اندازی این سیستم ها در آذر ماه امسال با موفقیت انجام و دستورالعمل های لازم تهیه شد.
فریبرز ناصحی فر با تایید کیفیت این سرورها و بیان این که خوشبختانه در حال حاضر سرورهای جدید بدون مشکل توانایی کار به جای سرورهای قدیمی و فرسوده را دارند و قادر به حل مشکلات آنها  بدون وابستگی به شرکت های خارجی  هستیم، تاکید کرد که در آینده از لحاظ  تامین قطعات و همخوانی با قطعات جدید مشکلات سابق را نخواهیم داشت.
مدیر اتوماسیون و ابزار دقیق  درباره این سرورها گفت: سرورهای HIS واحد احیا با تلاش و ابتکار همکاران اتوماسیون به¬ روز رسانی و جایگزین شد و علاوه بر کسب دانش فنی، صرفه جویی های اقتصادی قابل ملاحظه به ارمغان آورده است.
یزدانی تصریح کرد انجام این مهم نگرانی ها در مورد برخی مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری این سرورها را کاهش داده است.
حمیدرضا یزدانی از ابتکار عمل کارکنان اتوماسیون واحد احیا برای رفع وابستگی به شرکت های خارجی برای قطعات مورد نیاز سرورها و صرفه اقتصادی ایجاد شده تشکر و قدردانی کرد.
گفتنی است واحد اتوماسیون و ابزار دقیق شرکت مجتمع فولاد خراسان دارای ۶ بخش اتوماسیون فولادسازی و نورد، اتوماسیون احیا و گندله سازی، واحد الکترونیک و کالیبراسیون ، مخابرات و اتوماسیون Level2 و سخت افزار است.

تصاویر
  • بومی‌سازی سِروِرهای HIS واحد احیاء مستقیم فولاد خراسان
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها