Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
کاهش ۹۰ درصدی تولید فولاد میانی در مرداد ماه/ وعده وزیر نیرو برای تأمین برق صنایع فولاد محقق نشد
 

کاهش ۹۰ درصدی تولید فولاد میانی در مرداد ماه/ وعده وزیر نیرو برای تأمین برق صنایع فولاد محقق نشد

یکشنبه، 31 مرداد 1400 | Article Rating

وحید یعقوبی معاون اجرایی انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران اظهار داشت: در مرداد ماه از میانگین ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تن تولید ماهیانه فولاد میانی ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار تن تولید داشتیم. انجمن فولاد برنامه‌ای تدوین کرد که با تأمین ۲ هزار مگاوات، تولید حداقلی در حدود ۴۰ درصد با اشتغال حدود ۹۰ درصدی در زنجیره فولاد برقرار باشد؛ پیش از این هم در جلسات مختلف وزیر نیرو قول دادند که ۲ هزار مگاوات ساعت برق را برای صنعت فولاد تأمین می‌کنند اما با گذشت یک ماه از ارائه این برنامه هنوز اتفاقی نیفتاده و این برنامه اجرایی نشده است.

وحید یعقوبی در مورد وضعیت قطعی برق در صنعت فولاد اظهار داشت: همچنان در صنعت فولاد شاهد محدودیت تأمین برق هستیم. دیماند مصرفی شرکت‌ها فقط از ساعت ۱۲ شب تا ۸ صبح ۵۰ درصد است و در بقیه ساعات همچنان محدودیت استفاده ۱۰ درصدی از دیماند خریداری شده وجود دارد البته چند روزی است که وضعیت در برخی از استان‌ها بهبود یافته و تولید رو به افزایش بوده است اما در کل شرایط به گونه‌ای نیست که بتوان گفت به روال عادی برگشته ایم. متأسفانه برنامه‌ای هم که انجمن فولاد در شرایط اضطراری برق تدوین کرده بود به نتیجه مطلوب جهت اجرا نرسیده است و علی رغم موافقت مسئولین در جلسات اما هیچ اتفاق عملیاتی نیفتاده و ما همچنان با محدودیت‌های تأمین برق برای تولید مواجه هستیم.

معاون اجرایی انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران افزود: مضاف بر اینکه این ۵۰ درصد دیماند مصرفی که برای ساعات شب می‌دهند و ۱۰ درصد دیماند مصرفی که برای ساعات روز می‌دهند، هیچ دردی را از تولیدکنندگان دوا نمی‌کند و حتی به لحاظ محدودیت‌های فنی، برخی از شرکت‌ها امکان قطع و وصل کردن برق و خاموش کردن کوره‌ها را ندارند. اینکه از دیماند ۵۰ درصدی در شب به ۱۰ درصدی در روز برگردند به هیچ وجه برایشان صرفه ندارد و ترجیح می‌دهند کلاً تولید را انجام ندهند.

راهکار تداوم تولید در شرایط اضطراری کمبود برق

وی ادامه داد: راهکار بلندمدت این است که وضعیت برق کشور به لحاظ تولید بالاتر برود اما در کوتاه مدت با در نظر گرفتن وضعیت محدودیت‌های فنی هر حلقه از تولید زنجیره فولاد و همین طور شرایط بازار فولاد و نیاز به محصولات مختلف و تعهدات صادراتی، برنامه‌ای تدوین کردیم که با ۲ هزار مگاوات تولید حداقلی در حدود ۴۰ درصد با اشتغال حدود ۹۰ درصدی را انجام دهیم؛ پیش از این هم در جلسات مختلف وزیر نیرو قول دادند که ۲ هزار مگاوات ساعت برق را برای صنعت فولاد تأمین می‌کنند اما با گذشت یک ماه از ارائه این برنامه هنوز اتفاقی نیفتاده است.

کاهش شدید تولید فولاد میانی در مرداد ماه

یعقوبی در مورد وضعیت تولید گفت: بر اساس آمار غیررسمی به لحاظ تولید در مرداد ماه، به دلیل قطعی برق و محدودیت‌های تأمین برقی که داشتیم، حدود ۱۰ درصد شرایط عادی تولید داشتیم. در واقع میزان تولید فولاد میانی در مردادماه، از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تن به حدود ۲۰۰ هزار تا ۲۵۰ هزار تن کاهش یافت.

معاون اجرایی انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران افزود: در تیر ماه نیز در همه محصولات کاهش تولید داشتیم و به طور میانگین حدود ۴۵ درصد تولید را از دست داده بودیم و ۵۵ درصد شرایط عادی توانسته بودیم تولید کنیم.

تصاویر
  • کاهش ۹۰ درصدی تولید فولاد میانی در مرداد ماه/ وعده وزیر نیرو برای تأمین برق صنایع فولاد محقق نشد
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها