Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
چرا دولت از صادرکنندگان حمایت نمی‌کند؟
 

چرا دولت از صادرکنندگان حمایت نمی‌کند؟

دوشنبه، 15 اسفند 1401 | Article Rating

مجید سعیدیان، مدیرعامل فولاد خرمدشت تاکستان اظهار کرد: متاسفانه دولت در سال جاری برخلاف خواست تولیدکنندگان، نرخ برق، گاز و حقوق پرسنل را اضافه کرده است و ما نیز قبول کرده ایم ولی مشکلات برای تولیدکننده به همین مقدار ختم نمی شود.

برای مثال مشکلات خیلی زیادی در حوزه صادرات در رابطه با اختلاف بین ارز آزاد و نیمایی و همچنین بازار متشکل ارزی داریم. متاسفانه این اختلاف ارز بسیار به ما آسیب زده است و به نظر می‌رسد دولت از واردکنندگان بیشتر از صادرکنندگان حمایت می کند.

وی افزود: امسال چالش انرژی نیز ابعاد جدیدتری پیدا کرد به گونه ای که ما از تابستان بحث  قطعی برق را داشتیم و مجبور شدیم با یک سوم ظرفیت خود تولید کنیم. در این وضعیت عدم تولید بخاطر قطع برق، مشتری‌های صادراتی خود را هم از دست دادیم و در زمستان نیز با قطعی گاز مواجه بودیم که ضربه سنگینی به بازارهای صادراتی وارد کرد.

به گفته سعیدیان، روند ادامه دار قطعی گاز در سال آینده سبب کاهش تولید خواهد شد و ما را مجبور به این می‌کند تا ضرر و زیان خود را به صورت دیگری تامین کنیم؛ همچنین مجموعه را در حاشیه ضرر قرار می‌دهد و در نهایت متاسفانه منجر به تعطیلی کارخانه نیز خواهد شد.

تصاویر
  • چرا دولت از صادرکنندگان حمایت نمی‌کند؟
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها