Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

طلا به ۱۳۱۸ دلار در هر اونس رسید

شنبه، 26 بهمن 1392 | Article Rating

قیمت جهانی طلا در معاملات روز گذشته ۱۸ دلار افزایش یافت و به ۱۳۱۸ دلار در هر اونس در پایان معاملات رسید.

 به گزارش تسنیم، در حالی که آمارهای ضعیف از میزان تولید در آمریکا موجب تضعیف دلار شده، قیمت طلا روز جمعه با 18 دلار افزایش به بالاترین قیمت سه ماه گذشته رسید و بیشترین رشد هفتگی را در طی 6 ماه اخیر تجربه کرد.

تحلیلگران معتقدند عبور قیمت از یک سطح مقاومت فنی و نشانه هایی حاکی از بهبود تقاضا برای سرمایه گذاری در صندوق های سرمایه گذاری بازار طلا از عوامل افزایش خرید طلا بوده اند.

طلا همچنین به ارتباط معکوس خود با بازارهای سهام که به دلیل نامشخص بودن وضعیت اقتصادی و شرایط بازارهای نوظهور تحت فشار قرار دارند پایان داده است.
در حالی که تمایل سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در بازار های پرریسک تر افزایش یافته، روز جمعه ارزش سهام در آمریکا که توسط شاخص اس اند پی 500 سنجیده می شود، 0.5 درصد افزایش یافت.

اندرو ویلکینسون، تحلیلگر بازار طلا در این باره به رویترز گفت: «افزایش ریسک پذیری معمولا عاملی منفی برای قیمت فلزات گرانبها به شمار می رود، اما کاهش ارزش دلار و ادامه خط مشی قبلی فدرال رزرو آمریکا موجب شده که تقاضا برای فلز زرد افزایش یابد.»

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا در معاملات روز جمعه 18 دلار افزایش یافت و به 1318 دلار رسید. حجم معاملات انجام شده در این روز حدود 10 درصد کمتر از متوسط 30 روز اخیر بود.

پس از پشت سر گذاشتن سال 2013 با 28 درصد کاهش، قیمت طلا از زمان آغاز سال جاری میلادی تاکنون حدود 9 درصد افزایش یافته است. با این وجود، تحلیلگران در مورد چشم انداز میان مدت قیمت طلا همچنان با احتیاط سخن می گویند. 

ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها