Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
صادرات سنگ آهن  خام فروشی است
 

صادرات سنگ آهن خام فروشی است

ﺳﻪشنبه، 20 اسفند 1392 | Article Rating
احمد دنیا نور ، اظهار داشت: برخی افراد از صادرات سنگ آهن دانه بندی به عنوان ایجاد ارزش افزوده این ماده سخن می گویند، درحالی که طرح چنین مسایلی استدلال غلطی است.
وی خاطرنشان کرد: سنگ آهن ماده معدنی تجدیدناپذیر است و به بخش فولاد کشور تعلق دارد، بنابراین دستیابی به اهداف پیش بینی شده برای بخش فولاد، نیاز به مواد اولیه دارد که عمده آن سنگ آهن است.
ارزش صادرات سنگ آهن در 10 ماهه منتهی به دی ماه 92 به رقم یک میلیارد و 104 میلیون دلار رسید و انتظار می رود تا پایان امسال بیش از 20 میلیون تن سنگ آهن صادر شود.
دنیا نور گفت: رعایت عدالت از سوی دولت بین تولیدکننده بخش های دولتی و خصوصی، در واقع خواسته فعالان غیردولتی است.
وی افزود: دولت در بخش تولید تمام صنایع، میان دولتی ها و خصوصی فرق قائل است و این شرایط وضعیت را برای بخش خصوصی تنگ کرده و انتظار می رود در سال 93 عدالت رعایت شود.
این متخصص فولادساز اظهار داشت: تولیدکنندگان دولتی دربورس کالا از مزایایی برخوردارند که این امر برای بخش خصوصی فراهم نیست، علاوه بر این تولیدکنندگان دولتی فولاد از نظر نرخ سنگ آهن از یارانه ای برخوردارند که بخش خصوصی از آن بی بهره است.
وی در بخش دیگری از این نشست خبری گفت: براساس طرح هدفمندسازی یارانه ها قرار بود در مرحله نخست 45 هزار میلیارد تومان، دراختیار تولید قرار بگیرد که تاکنون این مهم محقق نشده است.
مدیرعامل مجتمع فولاد جنوب تصریح کرد: خواسته تولیدکنندگان از دولت این است که تا اجرایی شدن تمام شرایط مرحله اول طرح هدفمندسازی یارانه ها، از اجرای مرحله دوم اجتناب ورزد.
وی درخصوص بهره گیری از قراضه به منظور تامین نیاز واحدهای فولادسازی گفت: دولت باید نسبت به ایجاد واحدهای فرآوری قراضه در حاشیه خلیج فارس مبادرت ورزد و زیرساخت ها نیز باید فراهم شود.
به گفته این فولادساز، همسایگان ایران امروز صادرات دهها میلیون دلاری قراضه را در برنامه دارند و ایران درحالی که در کنار آبراه های بین المللی در شمال دریای خزر و جنوب خلیج فارس قرار دارد، از این امتیاز ویژه بهره نگرفته است.
ایران با تولید حدود 15 میلیون تن فولاد خام سهم یک درصدی جهانی را به خود اختصاص داده و جایگاه پانزدهم را در دنیا دارد.
تصاویر
  • صادرات سنگ آهن  خام فروشی است
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها