Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
مشکل کمبود آهن اسفنجی واحدهای فولادسازی
 

مشکل کمبود آهن اسفنجی واحدهای فولادسازی

شنبه، 24 اسفند 1392 | Article Rating
مدیر عامل مجتمع فولاد جنوب ضمن اشاره به مشکلات فراوان در حوزه صنعت فولاد ایران گفت: در حال حاضر مشکل عدم توازن سود در زنجیره فولاد که خود به دلیل عدم توازن ظرفیت است به معضلی بزرگ در این صنعت تبدیل شده است.
احمد دنیا نور در ادامه افزود: نگاهی به صورت های مالی شرکت های معدنی و مقایسه آن با واحدهای فولادسازی، بر ادعای عدم توازن صحه می گذارد.
وی بیان کرد: صورت های مالی شرکت های معدنی در سال گذشته سوددهی بیش از دو برابری در مقایسه با واحدهای فولادسازی را نشان می دهد که متاسفانه این واحدها به جای سرمایه گذاری در اکتشاف منابع جدید و تامین مواد اولیه و راه انداختن سایر حلقه های تولید فولاد ، خودخواهانه اقدام به صادرات سنگ آهن به صورت خام و کسب سود بیشتر پرداخته اند.
این عضو انجمن تولید کنندگان فولاد گفت: بر اساس آمار منتشر شده از سوی گمرک، در سال گذشته بیش از 21 میلیون تن سنگ آهن از کشور خارج شده است، این حجم صادرات توازن تولید فولاد کشور را بهم زده است.
وی تاکید کرد: در حال حاضر واحدهای تولیدکننده آهن اسفنحی با کمبود گندله مواجه هستند و به تبع آن واحدهای فولادسازی با کمبود آهن اسفنجی، و این کمیود آهن اسفنجی قیمت آن را به شدت بالا برده و شرایط را بری فولادسازان دشوار نموده است.
وی افزود: در حالی که واحدهای فولادسازی بیش از 20 درصد از قیمت فروش خود کاسته اند اما واحدهای تولیدکننده آهن اسفنحی حاضر به کاهش قیمت نیستند این خود به دلیل عدم توازن سود و ظرفیت در زنجیره فولاد است.
دنیانور در پایان خاطر نشان کرد: در شرایطی که اکثر فولادسازان بخش خصوصی از قراضه یا آهن اسفنجی به عنوان مواد اولیه ، استفاده می کنند تنها دو شرکت فروشنده آهن هستند و به دلیل انحصاری بودن فعالیت آنها تعیین کننده قیمت هستند در حالی که قیمت محصول فولادسازان و نوردکاران به دلیل کثرت فروشنده و خریدار و رقابتی بودن فضا، توسط خریدار تعیین می گردد و امکان جبران افزایش قیمت مواد اولیه در محصول وجود ندارد و این امر سبب کاهش تولید فولاد در چند ماهه اخیر شده است.
تصاویر
  • مشکل کمبود آهن اسفنجی واحدهای فولادسازی
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها