Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

قیمت نفت کمتر از ۱۰۸ دلار شد

دوشنبه، 26 اسفند 1392 | Article Rating
قیمت نفت در معاملات امروز بازار جهانی ۴۴ سنت کاهش یافت و به ۱۰۷ دلار و ۷۷ سنت در هر بشکه رسید.

به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، در حالی که نگرانی ها در مورد بروز درگیری پس از رای مردم کریمه به پیوستن به روسیه در همه پرسی روز یکشنبه کاهش یافته است، قیمت نفت برنت به زیر 108 دلار در هر بشکه رسید.

سرمایه گذاران حل دیپلماتیک موضوع اوکراین را با وجود احتمال وضع تحریم های آمریکا و اتحادیه اروپا علیه روسیه غیرمحتمل نمی دانند. قدرت های غربی اعلام کرده اند که همه پرسی کریمه غیرقانونی است و آنها نتایج این همه پرسی را نخواهند پذیرفت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 44 سنت کاهش به 107 دلار و 77 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز در حد 98 دلار و 89 سنت ثابت باقی ماند.

تونی نونان، تحلیلگر مسائل نفتی در این باره گفت: «مردم متوجه شده اند که یک سازش دیپلماتیک در خصوص وضعیت اوکراین در راه است.»

چین روز دوشنبه بار دیگر از طرف های درگیر در بحران اوکراین خواست تا از خود خویشتنداری نشان دهند. در همین حال، لی بائودونگ، معاون وزیر امور خارجه چین گفت، حل و فصل سیاسی موضوع تنها راه حل بحران اوکراین است.

تان چی تات، تحلیلگر بازار نفت در این باره گفت: «تردیدها در مورد اعمال تحریم علیه روسیه می تواند منجر به کاهش ریسک های ژئوپلتیک شود.»

با توجه به پایان یافتن فصل سرما، در صورت کاهش تنش ها در موضوع اوکراین، قیمت نفت احتمالا مجددا کاهش خواهد یافت.

نونان ادامه داد، بالا رفتن دمای هوا در آمریکا و اروپا پس از زمستانی طولانی، احتمالا تقاضا برای نفت را کاهش خواهد داد.
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها