Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

بانکی‌ها ۵۳۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کردند+جدول

دوشنبه، 29 اردیبهشت 1393 | Article Rating

بانک مرکزی آمار مربوط به مانده تسهیلات و سپرده‌های ریالی و ارزی بانک‌ها و موسسات اعتباری را به تفکیک استان‌های کشور تا پایان آذرماه سال 92 اعلام کرد.

براساس محاسبه‌ای که بانک مرکزی انجام داده مانده کل تسهیلات ریالی و ارزی بانک‌ها در پایان آذر ماه سال 92 با بیش از 21 درصد افزایش به 532 هزار و 763 میلیارد تومان رسیده است.

البته از بین 31 استان کشور آمار بانک مرکزی نشان می دهد در تاریخ مورد بررسی تهرانی‌ها صدر نشین دریافت تسهیلات بانکی و البته سپرده گذاری بوده‌اند. که البته همین مساله باعث شده تا بانک مرکزی توضیح دهد که "یکی از علل مهم بالا بودن رقم تسهیلات و سپرده ها در استان تهران استقرار دفاتر بسیاری از شرکت‌ها و موسسات تولیدی سایر استان‌ها در استان تهران بوده و عمده فعالیت‌های بانکی آنها از طریق شعب بانک‌های این استان انجام می شود".

تهرانی ها  تا پایان آذرماه سالی که گذشت 389 هزار میلیارد تومان در بانک‌های دولتی و خصوصی سپرده گذاری کرده و 321 هزار میلیارد تومان هم وام گرفته اند.

گفتنی است در سال گذشته و در زمانی که بانکداران در حال رایزنی برای افزایش نرخ سود سپرده‌های بانکی بودند، مانده سپرده‌ها با رشد 28 درصدی در قیاس با اسفند ماه 91 به 637 هزار و 330 میلیارد تومان رسید.

البته در گزارش بانک مرکزی آخرین آمار رسمی سپرده با کسر سپرده قانونی بانک مرکزی رقم 566 هزار و 748 میلیارد تومان اعلام شد.
 


ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها