Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
واگذاری شرکت سنگ آهن بافق خلاف قانون است
 

واگذاری شرکت سنگ آهن بافق خلاف قانون است

دوشنبه، 29 اردیبهشت 1393 | Article Rating

محمد صالح جوکار نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی پیش از پایان جلسه علنی صبح امروز پارلمان طی اخطاری با استناد به اصل 45 قانون اساسی اظهار داشت: اخطار من در مورد شرکت سنگ آهن بافق است. امروز این شرکت خوراک صنایع فولادی کشور را تامین می‌کند و در سال گذشته حدود 71.5 درصد آن به عنوان دیون دولت، به صندوق بازنشستگی فولاد واگذار شد.

وی خاطر نشان کرد: 28 درصد باقیمانده نیز در ابتدای سال جاری به مزایده گذاشته شد و در فرابورس واگذار شد این در حالی بود که معاون اول رئیس جمهور دستور داده بود در واگذاری این شرکت، حقوق مردم این شهر و منافع آنها دیده شود اما متاسفانه بدون ارزیابی‌های کارشناسی این بخش از شرکت واگذار شد.

نماینده مردم یزد در مجلس افزود: ما در این شهر دو معدن بزرگ داریم که این دو معدن نیز به عنوان دارایی‌های این شرکت واگذار شده است در حالی این موضوع خلاف اصل 45 قانون اساسی است چرا که این معادن جزو انفال محسوب می‌شوند و قابل واگذاری نیستند.

وی با اشاره به نارضایتی مردم شهر بافق از واگذاری این معادن گفت: اکنون سه روز است که در این شهر اعتصاب شده و کارگران سر کار نمی‌روند چرا که نگران آینده شهرشان و این کارخانه هستند.

نماینده مردم یزد در مجلس همچنین گفت: وزیر صنعت و معدن چند وقت پیش اعلام کرد که با واگذاری اصل معادن مخالف است لذا از سازمان خصوصی‌سازی می‌خواهیم تا جلوی این کار خلاف قانون را بگیرد. همچنین در این واگذاری‌ها حقوق مردم این شهر مورد توجه قرار گیرد چرا که مردم بافق محروم هستند و جز این شرکت سنگ آهن چیز دیگری ندارند.

تصاویر
  • واگذاری شرکت سنگ آهن بافق خلاف قانون است
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها