Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

۶۱نفر بالای ۱۰۰میلیارد و ۱۱۲نفر بین ۵۰ تا ۱۰۰میلیارد تومان بدهی معوق دارند

ﺳﻪشنبه، 27 خرداد 1393 | Article Rating

نیمه اردیبهشت ماه سال جاری اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور از ارسال اسامی 575 بدهکار بانکی به قوه قضائیه خبر داد و اعلام کرد: هم‌اکنون مجموع مطالبات معوق بانک‌ها با 82 هزار میلیارد تومان رسیده است که در این رابطه دولت از اول سعی کرد تا بررسی کند که در این مطالبات افراد مقصر هستند یا شرایط اقتصادی تاثیر گذاشته است.

جهانگیری با اعلام اینکه 575 نفر به‌عنوان بدهکار کلان بانکی شناسایی شده‌اند، گفت: اسامی این افراد به قوه قضائیه ارسال شده است، از طرف دیگر سیف رئیس‌کل بانک مرکزی چند روز قبل گزارشی را به من داد که در آن گزارش آمده بود که 20 نفر لیست فوق چه سهمی از معوقات دارند.

با انتشار این خبر، گزارش هایی از فهرست بدهکاران بانکی منتشر شد مبنی بر اینکه 145 نفر بالای 100 میلیارد تومان به میزان 42 هزار میلیارد تومان و 283 نفر بالای 50 میلیارد تومان به میزان 47 هزار میلیارد تومان بدهی معوق دارند.

این در حالی است که گزارش های رسمی بانک مرکزی در دی ماه سال گذشته نشان می دهد:کل تسهیلات بانک‌ها اعم از جاری و غیرجاری بیش از 523 هزار میلیارد تومان و تسهیلات غیرجاری( معوق) بیش از 80 هزار میلیارد تومان و نسبت تسهیلات غیرجاری به کل تسهیلات 15.4 درصد می‎باشد.

بر اساس آمار رسمی بانک مرکزی، بدهکاران بالای 100 میلیارد تومان 61 پرونده می‌باشند که مبلغ کــــل تسهیلات غیرجاری آنها 152 هزار میلیارد ریال است که 18.9 درصد کل مطالبات غیرجاری شبکه بانکی را شامل می‌شود.
همچنین بدهکاران بالای 50 تا 100 میلیارد تومان 112پرونده می‎باشند که مبلغ کــــل تسهیلات غیرجاری آنها 77.3 هزار میلیارد ریال برابر 9.6 درصد کل مطالبات غیرجاری شبکه بانکی کشور است.
بر این اساس، بدهکاران بالای 50 میلیارد تومان 173 پرونده متعلق به اشخاص حقیقی و حقوقی است وجمعا مبلغ 229.7 هزار میلیارد ریال بوده که 28.5 درصد از کل مطالبات غیرجاری شبکه بانکی را شامل می‎شوند.

ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها