Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
نایب رئیس انجمن فولاد خواستار حمایت دولت شد
 

نایب رئیس انجمن فولاد خواستار حمایت دولت شد

چهارشنبه، 28 خرداد 1393 | Article Rating
نایب رئیس انجمن فولاد ضمن حمایت از تولیدکنندگان فولاد خواهان حمایت دولت از برخی تولیدکنندگانی شد که در لیست بدهکاران بانکی قرار گرفته اند.
حمیدرضا طاهری زاده  گفت: قرار دادن برخی تولیدکنندگان در لیست بدهکاران بانکی در حال حاضر منطقی نیست زیرا معوقات باقی مانده از سال گذشته به منظور خرید مواد اولیه به ارز نرخ مصوب در آن سال بوده است، اما پس از آن زمان سیستم بانکی به علت کمبود ارز خواستار پرداخت بدهی‌ها با ارز نرخ آزاد شد که این امر مقدور نیست.
وی با اشاره به اینکه تمام تسهیلات ارزی دریافتی با هدف تامین نیاز کشور به محصولات فولادی بوده است، افزود: در مقطع کنونی بانک ها به ویژه بانک مرکزی برای رفع این مشکل باید چاره ای منطقی بیاندیشیند تا تولیدکننده در این میان متضرر نشود.
نایب رئیس انجمن فولاد بیان کرد: باید وجه تمایزی ما بین تولیدکنندگانی باشد که در آن زمان با گرفتن تسهیلات ارزی با نرخ مرجع در صدد تولید برآمدند و تمام سرمایه خود را صرف رونق بازار کردند.
وی تبا بیان اینکه روند دریافت تسهیلات ارزی و هزینه کردن آنها در بخش تولید کاملا شفاف بوده است، اکید کرد: با توجه به رکود حاکم بر صنعت فولاد این رویکرد بانک مرکزی با اهداف اقتصاد مقاومتی در تضاد است زیرا در شرایط کنونی باید حمایت از تولید در راس کلیه امور قرار گیرد.
طاهری زاده در پایان خاطرنشان کرد: باید تلاش کرد تا موانع موجود بر سر راه تولیدکنندگان داخلی برطرف شود و شرایطی را به گونه ای مهیا کنیم که تولیدکننده داخلی با امنیت به فعالیت خود ادامه دهد.
تصاویر
  • نایب رئیس انجمن فولاد خواستار حمایت دولت شد
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها