Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

طلای جهانی به ۱۲۳۶ دلار در هر اونس رسید

پنجشنبه، 27 شهریور 1393 | Article Rating
، در حالی که احتمال تداوم سیاست نرخ پایین بهره از سوی فدرال رزرو آمریکا در پایان نشست سیاستگذاری این بانک در اواخر امروز افزایش یافته است، قیمت طلا امروز اندکی کاهش یافت.
پیش بینی می شود که فدرال رزرو اواخر امروز با انتشار بیانیه ای نتایج نشست خود را اعلام کند. بازارها منتظر این بیانیه هستند تا از زمان احتمالی افزایش نرخ بهره اطلاع حاصل کنند. هر گونه افزایش در نرخ بهره به معنای کاهش تقاضا برای طلا خواهد بود.
پیشتر فدرال رزرو اعلام کرده بود که نرخ بهره نزدیک به صفر را پس از پایان دادن به برنامه خرید اوراق قرضه خود برای «مدت زمان قابل توجهی» ادامه خواهد داد. با توجه به این اظهار نظر، بازارها زمان افزایش نرخ بهره را اواسط سال 2015 پیش بینی کرده بودند. صحبت از افزایش زودهنگام نرخ بهره به دلیل انتشار آمارهای قوی اقتصادی افزایش یافته است.
تحلیلگران موسسه اچ ای بی سی در یادداشتی نوشتند، هرگونه افزایش در دستورالعمل «مدت زمان قابل توجه» که حکایت از افزایش زودتر نرخ بهره داشته باشد، ممکن است انشعابات مهمی در بازار طلا ایجاد کند و قیمت ها را پایین تر بیاورد.»
بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا پس از افزایش 0.2 درصدی در پایان معاملات جلسه قبل، امروز 0.02 درصد کاهش یافت و به 1236 دلار در هر اونس رسید.
کاهش اقبال سرمایه گذاران در آمارهای میزان خروج سرمایه از بزرگترین صندوق سرمایه گذاری در بازار طلا خود را نشان داد. حجم دارایی اس پی دی آر گلد تراست 4.18 تن کاهش یافته و به 784.22 تن رسیده است.
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها