Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
عوارض صادرات سنگ آهن منتفی نشده است
 

عوارض صادرات سنگ آهن منتفی نشده است

یکشنبه، 30 شهریور 1393 | Article Rating
معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت منتفی شدن وضع عوارض روی صادرات سنگ آهن را تکذیب کرد.

جعفر سرقینی در گفت‌وگو با خبرنگار ماین نیوز درباره برخی اخبار و گزارشهای منتشر شده مبنی بر اینکه در جلسه اخیر شورای اقتصاد موضوع وضع عوارض روی صادرات سنگ آهن پذیرفته نشده است، اظهار کرد: چنین چیزی نیست و تاکنون هیچ تصمیمی درباره رد یا تائید عوارض صادرات سنگ آهن گرفته نشده است.

وی افزود: هر تصمیمی در این زمینه گرفته شود در اسرع وقت از طریق مجاری قانونی اعلام می‌شود و بنابراین من اخبار و گزارشهای اخیر را تکذیب می‌کنم.

به گزارش ماین نیوز، اخیرا اخبار و گزارشهایی درباره لغو موضوع عوارض صادرات سنگ آهن در جلسه اخیر شورای اقتصاد مطرح شده بود. از ابتدای سال جاری قرار بود دولت با هدف جلوگیری از خام فروشی و تشویق به فراوری سنگ آهن در داخل روی صادرات سنگ آهن خام عوارض وضع کند. با این وجود تولیدکنندگان سنگ آهن به شدت با این اقدام مخالفت و تاکید کردند که وضع عوارض روی صادرات سنگ آهن به ویژه در زمانی که قیمتها در بازار جهانی سقوط کرده به تعطیلی بسیاری از معادن داخلی منجر خواهد شد.

تاکنون اعداد مختلفی به عنوان عوارض صادرات سنگ آهن اعلام شده که این اعداد از پنج تا 25 درصد متفاوت بوده است.

در بازار جهانی سنگ آهن قیمت این محصول از چندین ماه پیش تاکنون روند شدیدا نزولی داشته و کارشناسان اعتقاد دارند که روند نزولی قیمت سنگ آهن طی ماههای آینده نیز ادامه خواهد یافت.

براساس آخرین آمار گمرک ایران در پنج ماهه نخست 1393 بالغ بر 6.4 میلیون تن سنگ آهن به ارزش تقریبی 433 میلیون دلار از کشور صادر شد. در آمار گمرک ایران از صادرات سنگ آهن ایران تحت عنوان "سنگ آهن هماتیت دانه‌بندی با خلوص آهن کمتر از 40 درصد" یاد شده است.

تصاویر
  • عوارض صادرات سنگ آهن منتفی نشده است
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها