Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

پذیرش دو شرکت بزرگ تولیدکننده سنگ آهن در بورس کالا

دوشنبه، 31 شهریور 1393 | Article Rating
شرکت های معدنی سنگ آهن مرکزی ایران و سنگ آهن چاه گز در تالار صادراتی بورس کالای ایران پذیرش شدند.

به گزارش استیل ایران به نقل از خبرگزاری تسنیم؛ مدارک و مستندات مربوط به پذیرش سنگ آهن دو شرکت سنگ آهن مرکزی ایران و سنگ آهن چاه گز در هفتاد و سومین جلسه هیات پذیرش کالا و اوراق بهادار مبتنی بر کالا مورد تصویب قرار گرفت .
بر اساس این گزارش؛ تعهد عرضه سالیانه شرکت سنگ آهن مرکزی ایران در بورس، 70 درصد از کل تولید سالیانه معادل یک میلیون و 260 هزار تن سنگ آهن و تناوب عرضه حداقل یکبار در ماه تعیین شد و حداقل خرید جهت کشف نرخ سنگ آهن شرکت سنگ آهن مرکزی ایران نیز معادل حداقل عرضه دو هزار تن مورد تصویب قرار گرفت.
همچنین تعهد عرضه سالیانه شرکت سنگ آهن چاه گز در بورس 70 درصد از کل تولید سالیانه معادل با 490 هزار تن سنگ آهن تعیین شده و تناوب عرضه حداقل یکبار در ماه  است و حداقل خرید جهت کشف نرخ سنگ آهن شرکت سنگ آهن چاه گز نیز معادل حداقل عرضه دو هزار تن تعیین شده است.
این گزارش می افزاید: شرکت سنگ آهن مرکزی ایران در 10 کیلومتری شمال شرقی شهرستان بافق در حاشیه کویر مرکزی ایران قرار دارد. این شرکت یکی از زیر مجموعه های شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران است و میزان ذخیر این معدن معادل 177 میلیون و 200 هزار تن می باشد. لازم به ذکر است، ظرفیت تولید اسمی سالیانه این شرکت دو میلیون تن در سال است.
عملیات استخراج سنگ آهن از منطقه چاه گز نیز از سال 1388  آغاز شده است و ظرفیت تولید اسمی سالیانه سنگ آهن ریزدانه و درشت دانه این معدن به ترتیب 300 و 700 هزار تن است.

ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها