Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

قیمت نفت کمتر از ۹۸ دلار شد

دوشنبه، 31 شهریور 1393 | Article Rating
قیمت نفت در معاملات امروز بازار جهانی ۶۳ سنت کاهش یافت و به ۹۷ دلار و ۷۶ سنت در هر بشکه رسید.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از بلومبرگ، در آستانه انتشار آمارهای میزان تولید چین، قیمت نفت برنت امروز برای سومین بار در 4 روز گذشته کاهش یافت. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا نیز در بازار نیویورک کاهش یافت.
تحقیق انجام شده قبل از انتشار آمار رسمی اچ اس بی سی در روز سه شنبه، نشان می دهد که شاخص تولیدات کارخانه ای چین احتمالا در ماه سپتامبر به 50 کاهش یافته است. این رقم در ماه اوت 50.2 بود. شرکت ملی نفت لیبی نیز اعلام کرد پس از کاهش تولید در میدان نفتی شراره، این کشور روزانه 700 هزار بشکه نفت تولید می کند.
ریک اسپونر، تحلیلگر بازار نفت در این باره اظهار داشت: «به دلیل وضعیت اقتصادی فعلی چین، روند تا حدی کاهشی در چشم انداز بازار نفت دیده می شود.» وی افزود: «اخیرا خبرها به صورت یکدست منفی بوده اند.»
بر اساس این گزارش، قیمت نفت برنت برای تحویل در ماه نوامبر امروز با 63 سنت کاهش به 97 دلار و 76 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا برای تحویل در ماه اکتبر نیز امروز با 42 سنت کاهش به 91 دلار و 99 سنت رسید.
پس از آنکه در 15 سپتامبر آمارهای دولتی نشان داد که تولیدات صنعتی چین در ماه اوت ضعیف ترین رشد از زمان بحران مالی جهانی تاکنون را پشت سر گذاشته است، قیمت نفت برنت 0.5 درصد کاهش یافت.
بر اساس تحقیقات بلومبرگ، شاخص اچ اس بی سی در مورد میزان تولید در چین احتمالا برای دومین ماه متوالی کاهش یافته است. بر اساس پیش بینی آژانس بین المللی انرژی، چین امسال حدود 11 درصد تقاضای جهانی برای نفت را به خود اختصاص خواهد داد، در حالیکه این رقم برای آمریکا 21 درصد است.
به گفته منصور عبدالله، یکی از مسئولان پالایشگاه زاویا در لیبی،  پس از حمله راکتی هفته گذشته این پالایشگاه همچنان تعطیل است. میدان نفتی الشراره لیبی نیز به دلیل اقدامات احتیاطی تعطیل شده و حدود 30 درصد تولید نفت این کشور کاهش یافته است.

ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها