Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

نفت ۳ دلار ارزان شد

چهارشنبه، 23 مهر 1393 | Article Rating
قیمت جهانی نفت در معاملات امروز ۳ دلار کاهش یافت و هر بشکه نفت برنت دریای شمال در این روز در برابر۸۵ دلار و ۴۸ سنت معامله شد.

در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی هر بشکه نفت برنت دریای شمال در برابر 85 دلار و 48 سنت معامله شد که پایین ترین قیمت ثبت شده برای نفت از اواخر2010 است.

قیمت نفت برنت تنها در یک روز گذشته 3 دلار کاهش یافته است که بالاترین رقم کاهش روزانه قیمت نفت طی سه سال گذشته است.

آژانس بین المللی انرژی روز گذشته برای چهارمین ماه متوالی پیش بینی خود از تقاضای نفت را کاهش داد. به عقیده این نهاد بین المللی در سه ماهه نخست سال آینده میلادی تقاضا برای نفت اوپک به 28.8 میلیون بشکه در روز خواهد رسید که 1.2 میلیون بشکه در روز کمتر از سقف رسمی تولید اوپک است.

قیمت جهانی نفت در سه ماه گذشته 30 دلار کاهش یافته است. این به معنای کاهش بیش از 20 درصدی درآمد تولیدکنندگان نفت است.

آژانس بین المللی انرژی با اشاره به سقوط اخیر قیمت نفت، علاوه بر کاهش تقاضا، افزایش عرضه را نیز یک علت دیگر در این زمینه برشمرد.

بر اساس این گزارش هر بشکه نفت سبک آمریکا نیز در روز چهارشنبه در برابر 82 دلار و 20 سنت معامله شد که نسبت به روز گذشته حدود 3 دلار کاهش داشته است.

سکوت اوپک در برابر سقوط اخیر قیمت نفت تعجب تحلیلگران انرژی را برانگیخته است. این کارتل نفتی که تنظیم بازار نفت را به عنوان یکی از وظایف خود تعریف کرده است تاکنون اقدامی برای مقابله با افت قیمت نفت انجام نداده است.

موضع‌گیری های اخیر عربستان، ایران و کویت به عنوان سه تولیدکننده بزرگ اوپک هرگونه تشکیل نشست اضطراری اوپک تا پیش از نشست رسمی این سازمان در اواخر نوامبر را منتفی کرده است. حتی برخی تحلیلگران معتقدند در صورت باقی ماندن قیمت نفت بالای 80 دلار اقدام اوپک در کاهش سقف تولید خود در نشست نوامبر نیز دور از ذهن به نظر می رسد.


ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها