Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
فولاد «قائنات» و «سبزوار» در مرحله فراخوان براي واگذاري
 

فولاد «قائنات» و «سبزوار» در مرحله فراخوان براي واگذاري

جمعه، 30 آبان 1393 | Article Rating
رئيس هيات عامل ايميدرو خبر داد: طرح هاي فولاد «قائنات» و «سبزوار» در مرحله فراخوان براي واگذاري قرار دارند.

مهدي كرباسيان با بيان اين مطلب اظهار داشت: ايميدرو با تلاش بسيار و با استفاده از روش‌هاي تامين مالي مختلف توانسته است 7 طرح فولادي را از نظر سرمايه گذاري تعيين تكليف كند به طوري كه پيش از اين، طرح‌هاي فولادي سپيد دشت (چهارمحال و بختياري)، شادگان(خوزستان)، ني ريز (فارس) و ميانه (آذربايجان شرقي) با سرمايه گذاري 65 درصدي بخش خصوصي فعال شده بود.

وي ادامه داد: در رابطه با طرح ميانه نيز كه 65 درصد از سهم آن به فولاد كبير و بانك ملت تعلق دارد و 35 درصد سهم مابقي توسط ايميدرو خريداري شده، طي هفته آينده با چيني‌ها جلسه برگزار خواهد شد تا انشاءا... بتوانيم شدت و سرعت بيشتري به روند كار دهيم و طبق پيش‌بيني صورت گرفته، اين طرح را تا اوايل سال آينده به بهره برداري برسانيم.

معاون وزير صنعت، معدن و تجارت تصريح كرد: فولاد بافق نيز از سوي بانك صنعت و معدن و يك گروه از بخش خصوصي به زودي فعال خواهد شد. همچنين پيش‌بيني‌ها براي راه اندازي از فولاد سپيد دشت نيز در خرداد ماه سال آينده خواهد بود.

معاون وزير صنعت، معدن و تجارت يكي از وظايف ايميدرو را حمايت از طرح‌هاي تحقيقاتي و توسعه‌اي با هدف كمك به اقتصاد مقاومتي برشمرد و تصريح كرد: ايميدرو همچنين از هر نوع سرمايه گذاري داخلي و خارجي در حوزه معدن و صنايع معدني حمايت مي‌كند.

كرباسيان اجراي طرح‌هاي مهم صنعت فولاد و ديگر صنايع كارساز مانند آلومينيوم در منطقه پارسيان و لامرد را به دليل وجود امكانات زيربنايي مهم خواند و افزود: طرح‌هاي فولادي استاني كه از جمله بزرگ‌ترين طرح‌هاي در دست اجراي وزارت صنعت، معدن و تجارت محسوب مي‌شوند، براي ادامه فعاليت خود نيازمند تزريق منابع مالي جديد هستند كه قرار است اين منابع از طريق چيني‌ها تامين شود.

به گفته وي، مشكلات موجود بين اعضاي پروژه و بانك مربوطه طي جلسات متعدد با حضور وزير محترم صنعت، معدن و تجارت برطرف شده و پيش‌بيني مي‌شود با اقدامات لازم، به زودي شاهد موفقيت اين طرح‌هاي بزرگ باشيم.

وي اظهار داشت: به زودي خبرهاي خوبي در موضوع معدن و صنايع معدني و سرمايه گذاري‌هاي مرتبط با اين بخش اعلام خواهيم كرد.


تصاویر
  • فولاد «قائنات» و «سبزوار» در مرحله فراخوان براي واگذاري
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها