Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

کاهش ۳۴ درصدی واردات ایران از چین در سپتامبر

جمعه، 30 آبان 1393 | Article Rating
گمرک چین از مبادلات ۴۰ میلیارد دلاری ایران و چین در ۹ ماه نخست ۲۰۱۴ خبر داد و اعلام کرد صادرات چین به ایران در ماه سپتامبر با کاهش ۳۴ درصدی مواجه شده است.

 گمرک چین مبادلات تجاری ایران و چین در 9 ماه نخست سال جاری میلادی را 40.573 میلیارد دلار اعلام کرد.

مبادلات تجاری ایران و چین در ماه های ژانویه تا سپتامبر 2014 با رشد قابل توجه 46.8 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده است.

بر اساس این گزارش صادرات چین به ایران در ماه های ژانویه تا سپتامبر امسال رشد قابل توجه 114 درصدی را تجربه کرده و به 18.608 میلیارد دلار رسیده است.

این در حالی است که واردات چین از ایران در این مدت تنها 15.9 درصد افزایش داشته است. واردات چین از ایران در 9 ماه نخست امسال 21.96 میلیارد دلار اعلام شده است.

به گزارش استیل ایران به نقل از  تسنیم، رشد قابل توجه صادارت چین به ایران در سال 2014 برخلاف انتظار فعالان اقتصادی است که پیش بینی می کردند با امضای توافق موقت هسته ای محدودیت ها در زمینه مبادلات تجاری ایران با اروپا کاهش یابد و در نتیجه واردات کالاهای عمدتا بی کیفیت چینی کمتر شود.

نه تنها صادرات کالاهای چینی به ایران کمتر نشده است بلکه در سال 2014 شاهد رشد قابل توجه ورود کالاهای چینی به کشور بوده ایم. در نتیجه، فاصله تراز تجاری دو کشور که به نفع ایران بود به شدت کم شده است.

مبادلات تجاری ایران و اتحادیه اروپا که در 2 سال گذشته کاهش یافته و به کمتر از نصف رسیده بود در 8 ماه نخست سال جاری میلادی رشد تنها 15 درصدی داشته است.

بر اساس این گزارش در ماه سپتامبر صادرات چین به ایران کاهش داشته است. چین در این ماه 1.712 میلیارد دلار کالا به ایران صادر کرده است که این رقم نسبت به صادرات 2.609 میلیارد دلاری ماه قبل از آن افت 34 درصدی داشته است.

واردات چین از ایران در سپتامبر 2014 نسبت به ماه قبل از آن با رشد 36 درصدی مواجه شده و به 2.13 میلیارد دلار رسیده است. چین در اوت 2014 بالغ بر 1.564 میلیارد دلار کالا از ایران وارد کرده بود.


ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها