Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

گروه تروریستی داعش نفت ۴۰ دلاری می‌فروشد

جمعه، 30 آبان 1393 | Article Rating

یک موسسه تحقیقاتی اعلام کرد گروه تروریستی داعش روزانه ۵۰ تا ۶۰ هزار بشکه نفت تولید و نیمی از این رقم را به قیمت ۴۰ دلار در هر بشکه به بازار جهانی صادر می‌کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از بلومبرگ، داعش روزانه ٢ میلیون و سالانه ٨٠٠ میلیون دلار از فروش نفت به بازار سیاه درآمد به دست می آورد.
طبق گزارشی که امروز از موسسه آی اچ اس منتشر شد، داعش روزانه ٥٠,٠٠٠  تا ٦٠,٠٠٠ بشکه نفت تولید می کند. این گروه تروریستی، ٣٥٠,٠٠٠ بشکه در روز از ظرفیت تولید نفت عراق و سوریه را در اختیار دارد.
گروه تروریستی داعش پس از انتشار تصاویر ویدیویی از سربریدن خبرنگاران، از سوی آمریکا و اتحادیه اروپا مورد حمله هوایی قرار گرفت. معمولا گروه های افراطی به منظور رفع نیازهای مالی خود به کمکهای خارجی وابسته اند که می توان آنها را از طریق تحریم، دیپلماسی و اعمال قانون جلوی آنها را گرفت.
بوشان بهری یکی از نویسندگان این گزارش می گوید: « درآمد نفتی داعش بسیاری از فعالیتها، تجهیزات نظامی و دیگر امور این گروه را از لحاظ مالی تامین می کند. به خاطر کشمکشهای ایجاد شده، ظرفیت تولید آنها به نصف کاهش یافته است. با این حال آنها هنوز ٤٠٠ میلیون دلار دیگر درآمد دارند. این رقم چندین برابر بالاتر از میزانی است که منبع مالی دیگری بتواند داعش را با آن پشتیبانی کند.»
این گزارش می افزاید: « گروه تروریستی داعش حدود نیمی از تولید خود را مصرف می کند. حتی با وجود کاهش اخیر در قیمت نفت خام برنت که یکی از شاخص های بین المللی است، این گروه احتمالا نفت خود را با قیمت متوسط ٤٠ دلار در هر بشکه به فروش می رساند.»
نفت خام برنت برای تحویل در ماه های آینده، امروز با قیمت ٨٥,٤٠ دلار به فروش رسید که ٢٦ درصد کمتر از بالاترین قیمت آن در ژوئن ٢٠١٤ است.
بهری در ادامه این گزارش می نویسد: « شاید بمباران ایستگاه های نفتی داعش بهترین راه برای قطع جریان نفت باشد. زیرا این ایستگاه ها ثابت بوده و جایگزین کردن آنها مشکل است. البته حملات هوایی در نابودی پالایشگاه هایی که بر روی کامیونها مستقر هستند و داعش از آنها برای تولید نفت ماشینهای جنگی و ساکنان منطقه تحت کنترل خود بهره می گیرد، ناکام بوده اند.»
دلالان نفتی، نفت خام داعش را به ترکیه، اردن یا عراق قاچاق  می کنند و در آنجا این نفت با نفتهای دیگر ترکیب شده و به خریدارانی که به آنها شک نمی کنند فروخته می شود.
بهری می افزاید: « هزاران سال است که در این منطقه قاچاق انواع و اقسام کالاها و مواد انجام می گیرد

ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها