Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

طلا به مرز ۱۲۰۰ دلار رسید

ﺳﻪشنبه، 27 آبان 1393 | Article Rating
قیمت طلا در معاملات امروز بازار جهانی ۱۰ دلار افزایش یافت و به ۱۱۹۸ دلار در هر اونس رسید.

در حالی که کاهش ارزش دلار موجب تقویت بازار طلا شده است، قیمت فلز زرد امروز رکورد جدید به عنوان بالاترین رقم دو هفته اخیر را به ثبت رساند و به رقم کلیدی 1200 دلار نزدیک تر شد.
در حالی که ارزش یورو پس از کاهش های ناشی از احتمال اتخاذ اقدامات محرک اقتصادی بیشتر بانک مرکزی اروپا، امروز تقویت شد، ارزش دلار در برابر سبد ارزهای مهم جهانی کاهش یافت.
کاهش ارزش دلار، کالاهایی مانند طلا را که به دلار ارزش گذاری می شوند، برای دارندگان سایر ارزها ارزان تر می سازد.
جیمز گاردینر، تحلیلگر بازار طلا در این باره گفت: «تحولات ارزش دلار همچنان عامل اصلی سرعت بخشیدن به تغییرات قیمت در بازار طلاست. البته دلیل عمده افزایش قیمت قابل توجه طلا، پیش خریدهای صورت گرفته است.»
وی افزود: «در قسمت کاهشی حمایت اولیه را در رقم حدود 1181 تا 1182 دلار شاهد خواهیم بود و در قسمت افزایشی مقاومت کلیدی در سطح 1200 دلار خواهد بود.»
بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 10 دلار افزایش به 1198 دلار رسید که بالاترین رقم از 31 اکتبر تاکنون بود.
قیمت طلا در معاملات اولیه امروز به دلیل افزایش ارزش دلار که ناشی از انتشار آمارهای قوی از اقتصاد آمریکا بود، کاهش یافته بود. بر اساس آمارهای جدید، هرچند رشد تولیدات آمریکا ناچیز بوده، اما فعالیت های کارخانه ای در ایالت نیویورک شاهد رشدی قابل توجه بوده است.
در همین حال، بانک مرکزی هند در حال انجام گفت و گوهایی با دولت این کشور برای افزایش محدودیت های واردات طلاست و به گفته یک منبع آگاه در وزارت دارایی این کشور، این تصمیم احتمالا روز سه شنبه اعلام خواهد شد.

ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها