Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
فولاد مبارکه اصفهان رکوردار صرفه جویی در مصرف آب در جهان
 

فولاد مبارکه اصفهان رکوردار صرفه جویی در مصرف آب در جهان

دوشنبه، 24 آذر 1393 | Article Rating
مدیر ارشد خدمات فنی و پشتیبانی شرکت فولاد مبارکه اصفهان گفت: شرکت فولاد مبارکه اصفهان رکوردار صرفه جویی در مصرف آب در بین شرکت های بزرگ فولاد در جهان است.

مهدی تولاییان ا اظهار کرد: به ازای هر تُن فولاد در صنایع فولادی جهان از 18 تا 25 متر مکعب بر تُن آب مصرف می شود.

وی افزود: شرکت فولاد مبارکه اصفهان در حال حاضر برای تولید هر تُن فولاد پنج متر مکعب آب استفاده می کند که یک سوم استانداردهای جهانی تعیین شده است.

مدیر ارشد خدمات فنی و پشتیبانی شرکت فولاد مبارکه اصفهان با بیان اینکه قسمت نیروگاه اکثریت تولیدکنندگان فولاد در جهان منفک از تولید فولاد بوده است، اضافه کرد: این موضوع در حالی است که میزان آب مصرفی در شرکت فولاد مبارکه اصفهان با احتساب آب مصرفی در نیروگاه بوده است.

وی تاکید کرد: اگر میزان مصرف آب نیروگاه فولاد را از این مقدار کم کنیم، میزان مصرف آب به 3.5 متر مکعب یعنی یک پنجم استاندار تعیین شده جهانی خواهد رسید.

تولاییان تصریح کرد: برنامه ریزی در شرکت فولاد مبارکه اصفهان از سال 78 برای مباحث مدیریت انرژی آغاز و تا امروز ادامه داشته و دارد.

وی با بیان اینکه تاکنون 300 میلیارد تومان برای اجرای طرح های بزرگ صرفه جویی در مصرف انرژی در شرکت فولاد مبارکه اصفهان هزینه شده است، گفت: پروژه های کوچک اما تاثیرگذار بسیار زیادی در این شرکت انجام شده که هزینه آنها در لیست هزینه های مربوط به تعمیرات آورده می شود.

مدیر ارشد خدمات فنی و پشتیبانی شرکت فولاد مبارکه اصفهان از تلاش این شرکت برای کاهش مصرف آب خبر داد و افزود: به دنبال خرید پساب شهرهای اطراف و تصفیه آن در شرکت فولاد مبارکه اصفهان هستیم.

وی یکی از معیارهای میزان استفاده از آب در صنایع فولاد را میزان سختی آب عنوان و اظهار کرد: اگر آب را با سختی مناسب یعنی سختی 150 تا 180 دریافت کنیم میزان بهره وری آب در این شرکت بسیار افزایش خواهد یافت.

تولاییان اضافه کرد: شرکت فولاد مبارکه اصفهان با تعریف مدیریت فرآیند برای فعالیت های شرکت فولاد مبارکه و همچنین تشکیل مدیریت انرژی سعی در کاهش میزان هدررفت انرژی در قسمت های مختلف داشته و تا حدود زیادی در این زمینه موفق بوده است.

تصاویر
  • فولاد مبارکه اصفهان رکوردار صرفه جویی در مصرف آب در جهان
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها