Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
پیشنهاد ارزش گذاری ۷.۵ درصدی برای سنگ‌آهن کنسانتره‌سازان
 

پیشنهاد ارزش گذاری ۷.۵ درصدی برای سنگ‌آهن کنسانتره‌سازان

دوشنبه، 24 آذر 1393 | Article Rating
روز یکشنبه 16 آذر ماه 1393 انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن ایران میزبان دومین نشست رسمی کنسرسیوم سنگ آهن زنجان بود.
سنگ آهنی های زنجان که در جلسه پیشین در دفتر رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت زنجان، وحدت رویه خود در نحوه قیمتگذاری را اعلام کرده و همراه با تولیدکنندگان کنسانتره در استان به چاره‌جویی برای تامین مواد اولیه موردنیاز صنایع معدنی استان، پرداخته بودند، این بار با در دفتر انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن گامی دیگر را برای تکمیل زنجیره در استان برداشتند.
در این جلسه که آقایان قیافه (رئیس هیئت مدیره انجمن)، شکوری (نائب رئیس انجمن)، غرقی (بهره‌بردار معدن مروارید)، میرزایی (نماینده بهره‌بردار معادن سرخه دیزج و علم کندی)، یوسفی (بهره‌بردار معدن ذاکر)، شهسواری (بهره‌بردار یاسوکند) و آذرگشسب (بهره‌بردار معادن گلستان و گلجیک) همراه با بازرس انجمن آقای افشین حسینی حضور داشتند، موارد زیر بررسی و تصمیماتی نیز اتخاذ شد.
نحوه قیمتگذاری مناسب در فروش داخلی، نحوه فعالیت مشترک تحت عنوان کنسرسیوم، سرمایه‌گذاری مشترک در طرح‌های تکمیل زنجیره ارزش و تاسیس دفاتر منطقه‌ای انجمن سنگ آهن، مواردی بود که در این جلسه مطرح و گزینه‌های موجود در هر زمینه به تفصیل بررسی شد.
بهرام شکوری، نایب رئیس انجمن در این جلسه ضمن اشاره به تجارب معادن سنگ آهن خصوصی در فروش سنگ آهن به کنسانتره سازان داخلی، وجود معادن سنگ آهن در کشور را مزیت نسبی معدنکاران و کنسانتره سازان دانسته و تاکید کردند که قیمتگذاری باید به گونه ای باشد که توزیع سود اقتصادی در زنجیره به توازن صورت گیرد.
سجاد غرقی، عضو هیات مدیره انجمن و از معدنکاران سنگ آهن زنجان نیز با بر شمردن سه روش مختلف تعیین قیمت شامل، تعیین قیمت براساس هزینه تمام شده، شاخص قیمت جهانی و نسبتی از زنجیره ارزش، دو مورد نخست را به دلیل تفاوت‌های کیفی معادن، نوسانات شدید بازار جهانی و دشواری‌های محاسباتی عملا منتفی دانست.
وی سپس با اشاره به تعیین قیمت محصولاتی مانند کنسانتره و گندله سنگ آهن براساس سهم آنها در زنجیره ارزش و بر مبنای درصدی از قیمت روز شمش فولاد خوزستان (قیمت هر تن کنسانتره 16 درصد و قیمت هر تن گندله 24 درصد قیمت هر تن شمش فولاد خوزستان) تعیین قیمت سنگ آهن فروش داخلی را نیز بر همین مبنا خواستار شد که تایید حاضران و معدنکاران را نیز به همراه داشت.
به گزارش استیل ایران به نقل از ماین نیوز، در همین راستا، معدنکاران حاضر با تکیه بر آمار و ارقام مربوط به تولید و فروش، تعیین قیمت سنگ آهن دانه بندی با عیار متوسط 48 تا 50 را براساس 7.5 درصد از قیمت روز شمش فولاد خوزستان عادلانه دانسته و از آمادگی خود برای تامین کامل سنگ آهن موردنیاز کنسانتره سازان استان زنجان خبر دادند.
همچنین در این جلسه، رئیس انجمن سنگ آهن با سخنانی مبنی بر لزوم حمایت از سرمایه گذاران صنایع معدنی در کشور از تشکیل کمیته‌های قیمتگذاری فروش داخلی سنگ آهن در انجمن خبر داد و اعلام کرد که فعالیت این کمیته‌ها منطقه‌ای خواهد بود و قیمتگذاری عملا توسط معدنکاران هر منطقه صورت خواهد گرفت.
وی ضمن تاکید بر حمایت انجمن سنگ آهن از تشکیل کنسرسیوم سنگ آهن زنجان، شیوه قیمتگذاری مدنظر این کنسرسیوم را مناسب و منطقی دانست. 
تصاویر
  • پیشنهاد ارزش گذاری ۷.۵ درصدی برای سنگ‌آهن کنسانتره‌سازان
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها