Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

طلای جهانی ۱۱ دلار ارزان شد

دوشنبه، 24 آذر 1393 | Article Rating

با احتمال افزایش نرخ بهره در آمریکا قیمت طلا در معاملات امروز ۱۱ دلار کاهش یافت و به ۱۲۱۲ دلار در هر اونس رسید. 

در حالی که نگرانی ها از نزدیک شدن فدرال رزرو به تصمیم گیری در مورد افزایش نرخ بهره شدت گرفته است، قیمت طلا پس از به ثبت رساندن بزرگترین رشد هفتگی در 2 ماه اخیر، امروز با کاهش مواجه بود.
این هفته قرار است نشست سیاستگذاری فدرال رزرو آمریکا برگزار شود. این در حالی است که آمارهای منتشر شده قوی اخیر از اقتصاد آمریکا می تواند بانک مرکزی این کشور را به سمت اتخاذ تصمیمی تهاجمی سوق دهد.
جدیدترین آمار مثبت از اقتصاد آمریکا روز جمعه منتشر شد، زمانی که شاخص مشترک تامسون رویترز و دانشگاه میشیگان در مورد شاخص اعتماد مصرف کننده در ماه دسامبر به نزدیکی بالاترین رقم 8 سال اخیر جهش یافت.
هووی لی، تحلیلگر موسسه فیلیپ فیچرز گفت، این احتمال در بازار قوت گرفته است که کمیته بازار آزاد فدرال ممکن است پس از نشست این هفته، در بیانیه خود دیگر عبارت «(پس از گذشت) زمان قابل توجه» را در مورد موعد افزایش نرخ بهره به کار نبرد.
وی افزود: «اگر آنها این عبارت را از بیانیه خود حذف کنند، من فکر می کنم دارند بازار را برای افزایش نرخ بهره آماده می کنند و این می تواند موجب تضعیف بیشتر قیمت ها در بازار طلا شود.» به گفته وی در این صورت سطح حمایتی به رقم 1140 دلار خواهد رسید.
انتظار می رود بیانیه کمیته بازار آزاد فدرال در پایان نشست دو روزه این کمیته در روز چهارشنبه منتشر شود. این آخرین نشست این کمیته در سال جاری میلادی خواهد بود و پس از آن کنفرانسی خبری با حضور جانت یلن، رئیس فدرال رزرو برگزار خواهد شد.
بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 11 دلار کاهش به 1212 دلار رسید. قیمت فلز زرد در هفته گذشته 2.6 درصد افزایش یافت که بیشترین رشد هفتگی از ماه اکتبر تاکنون بود.

ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها