Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

قیمت نفت ۱ دلار افزایش یافت

دوشنبه، 24 آذر 1393 | Article Rating

به دنبال بروز اختلال در صادرات نفت لیبی قیمت جهانی نفت یک دلار افزایش یافت و به ۶۲ دلار و ۸۶ سنت در هر بشکه رسید. 

پس از آنکه لیبی اعلام کرد قادر به بارگیری نفت در دو بندر خود نیست، قیمت نفت نسبت به پایین ترین رقم خود در 5 سال اخیر افزایش یافت.
پس از آنکه شرکت ملی نفت لیبی در دو بندر اس سیدر و راس لانوف، اعلام حالت فورس ماژور کرد، قیمت نفت برنت امروز 1.8 درصد افزایش یافت و در مسیر ثبت بزرگترین افزایش قیمت روزانه از ابتدای ماه دسامبر تاکنون قرار گرفت. پس از آنکه امارات اعلام کرد که حتی در صورت رسیدن قیمت نفت به 40 دلار، اوپک تولید خود را کاهش نخواهد داد، قیمت نفت در معاملات اولیه امروز 2.5 درصد کاهش یافته و به 60 دلار و 28 سنت، یعنی پایین ترین رقم از جولای 2009 تاکنون رسیده بود.
کریستوفر بلو، تحلیلگر بازار نفت در این باره گفت: «تحولات در لیبی احتمالا به باقی ماندن قیمت نفت در بالای 60 دلار کمک کرده است... تقویت نسبی قیمت ها از زمانی نسبت به زمان دیگر یک امر اجتناب ناپذیر است. شاید برخی افراد خوش بین فکر می کنند که قیمت 60 دلار کف قیمت بازار است، اما من عاملی نمی بینم که از این تئوری حمایت کند.»
بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت برای تحویل در ماه ژانویه، امروز با یک دلار و 1 سنت افزایش به 62 دلار و 86 سنت رسید.
قیمت نفت خام آمریکا برای تحویل در ماه ژانویه نیز با 59 سنت افزایش به 58 دلار و 40 سنت رسید. این در حالی بود که قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت در معاملات اولیه امروز به 56 دلار و 25 سنت رسیده بود که پایین ترین رقم از می 2009 تاکنون بود.

ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها