Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
فناوری استحصال آهن از ذخایر کم عیار وارد کشور شد
 

فناوری استحصال آهن از ذخایر کم عیار وارد کشور شد

چهارشنبه، 26 آذر 1393 | Article Rating
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: فناوری استحصال آهن از معادن سنگ آهن که عیار کمتر از 30 درصد دارند، به تازگی وارد کشور شد و می توان برای ذخایر مشابه دیگر عناصر معدنی با بهره گیری از دانشگاهها ، طرحهای پژوهشی مربوطه را به اجرا گذاشت.

مهدی کرباسیان به مناسبت هفته پژوهش در دانشگاه آزاد تهران غرب در جمع دانشجویان، استادان و مدیران مربوطه، اظهار داشت: ایمیدرو مجاز است تا 25 درصد از سود خالص خود را صرف طرح های پژوهشی و همکاری با دانشگاه ها و مراکز علمی نماید.

وی خواستار تقویت بخش پژوهش دانشگاه ها برای تعامل بیشتر با سازمان ایمیدرو شد و افزود: سازمانهای دولتی مجازند دو درصد از بودجه سالانه خود را در بخش پژوهش هزینه کنند.

رئیس هیات عامل ایمیدرو پیشنهاد داد: دانشگاه ها با ایجاد کمیته های تخصصی مشترک با بخش صنعت، زمینه اجرای طرح های تحقیقاتی را فراهم سازند.

به گفته وی، بخش های مختلف تولیدی و خدماتی کشور ،نیاز به فعالیتهای تحقیقاتی و پژوهشی دارند و با این وجود بخش قابل توجهی از بودجه های پژوهشی بلااستفاده می ماند.

کرباسیان یادآور شد: بسیاری از دانشگاه های جهان قسمتی از هزینه های خود را از محل عقد قرارداد تحقیقاتی با شرکت های تولیدی و خدماتی تامین می کنند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: همکاری متقابل دانشگاه ، صنعت و معدن علاوه بر تامین نیازهای این بخش، کمک شایانی به توسعه کشور در حوزه های مختلف می کند.

وی اضافه کرد: محورهای فعالیت در بخشهای اکتشاف، استخراج، فرآوری، تولید و بهره وری بهینه محصولات معدنی و نیز امور زیست محیطی، دانشگاه ها می توانند به عنوان بازوی علمی نقش موثر ایفا کنند.

کرباسیان خاطرنشان ساخت: بررسی ها نشان می دهد در بخش فلزات گرانبها و نادر در کشور اقدام لازم صورت نگرفته ،درحالی که موقعیت مناسب ایران در منطقه، فرصت مناسبی رافراهم کرده تا برای توسعه فعالیت ها در این عرصه اقدام شود.

ایران به عنوان یکی از 10 کشور شاخص معدنی جهان محسوب می شود و سال گذشته از مجموع پنج هزار و 400 معدن فعال بالغ بر 420 میلیون تن مواد معدنی استخراج شد.

براساس پنجمین برنامه توسعه کشور (94- 1390) مجموع مواد معدنی استخراجی در سال پایانی این برنامه باید به 570 میلیون تن برسد. 

تصاویر
  • فناوری استحصال آهن از ذخایر کم عیار وارد کشور شد
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها