Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

کاهش ۱۱ دلاری قیمت طلا در هفته‌ای که گذشت

شنبه، 23 اسفند 1393 | Article Rating
به دنبال انتشار آمارهایی که پیش بینی ها در مورد افزایش نرخ بهره در آمریکا تا ماه ژوئن را تضعیف کرد، قیمت طلا دیروز در بالای 1150 دلار باقی ماند، اما به دلیل فشار ناشی از رشد ارزش دلار این هفته را با افت یک درصدی به پایان برد.
قیمت هر اونس طلا  برای تحویل در ماه آوریل در پایان معاملات دیروز بازار نیویورک با 50 سنت افزایش به 1152 دلار و 40 سنت رسید. قیمت طلا در این هفته حدود یک درصد کاهش یافت.
پس از آنکه آمارها نشان داد که شاخص قیمت مصرف کننده در آمریکا بیش از حد انتظار کاهش یافته است، قیمت طلا افزایش های اولیه خود را حفظ کرد. شاخص احساس مصرف کننده دانشگاه میشیگان در ماه مارس به 91.2 واحد رسید که پایین ترین رقم از ماه نوامبر تاکنون بود.
یک تحلیلگر بازار طلا در این باره گفت: «وضعیت بازار طلا تغییری نکرده است... با توجه به اینکه روند حرکت دلار افزایشی است، چشم انداز میان مدت بازار فلز زرد همچنان کاهشی است. اما در کوتاه مدت شانس زیادی وجود دارد که پیش خرید ها قیمت ها را به حوالی 1200 دلار برساند.»

به گزارش استیل ایران به نقل از تسنیم، تقویت ارزش دلار، قیمت کالاهایی نظیر طلا که به دلار ارزش گذاری می شوند را برای دارندگان سایر ارزها گران تر می کند. پیش بینی افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا  در ماه ژوئن، موجب تقویت ارزش دلار شده است.

قرار است نشست دو روزه فدرال رزرو آمریکا از روز پنجشنبه آینده آغاز شود. به گفته نعیم اسلم، تحلیلگر بازار طلا در موسسه آوا ترید، این نشست «مهمترین عامل برای تجار طلا خواهد بود... اگر موضع فدرال رزرو به متمایل به افزایش نرخ بهره باشد، این می تواند آسیب بیشتری به قیمت طلا بزند.»
در دیگر بازارها، قیمت پلاتین برای تحویل در ماه آوریل با 30 سنت افزایش به 1115 دلار و 20 سنت رسید، در حالی که هر اونس پالادیوم برای تحویل در ماه ژوئن با 0.2 درصد افزایش 788 دلار و 70 سنت معامله شد.
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها