Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
رشد واردات سنگ آهن چین قیمت آن را افزایش داد
 

رشد واردات سنگ آهن چین قیمت آن را افزایش داد

شنبه، 29 فروردین 1394 | Article Rating
بنا به گزارش بلومبرگ، قیمت نقدی سنگ آهن هفته جاری پس از آنکه اطلاعات تجاری چین نشان داد که واردات سنگ آهن آن همچنان رو به رشد است، افزایش پیدا کرد.


قیمت سنگ آهن وارداتی 62 درصد با احتساب کرایه و بیمه در بندر تیانجین با 1.5 دلار افزایش در هر تن روز دوشنبه به 48.8 دلار ( 3.2 درصد افزایش ) رسید که بالاترین قیمت طی دو هفته اخیر بود.

قیمت سنگ آهن سال گذشته 47 درصد و در سال جاری 30 درصد کاهش داشت. در شروع ماه آوریل قیمت نقد سنگ آهن به پایین ترین سطح خود از ماه نوامبر 2008 ( زمانی که برای نخستین بار شاخص فولاد بکار گرفته شده و قیمت نقد دنبال شد) رسید.

در سال 2008 قیمت قراردادی پایه 60.8 دلار در هر تن بود که 36.63 دلار در هر تن در سال 2007 ( قیمت سالانه) ناگهان به این قیمت جهش کرد.

اطلاعات تجاری منتشر شده در طی پایان سال گذشته نشان می دهد که چین ( مصرف کننده بیش از 70 درصد سنگ آهن داد و ستد شده در جهان) در ماه مارس 80.5 میلیون تن سنگ آهن وارد کرده است که 18.5 درصد نسبت به ماه قبل آن افزایش نشان می دهد.

با توجه به اینکه عوامل فصلی نقش مهمی در بهبود تقاضای سنگ آهن در ماه فوریه داشته است، محموله سه ماه نخست توانست فقط 2 درصد افزایش نسبت به اوج آن در سال 2014 داشته باشد.

همزمان صادرات سنگ آهن استرالیای غربی 36.6 میلیون تن در ماه مارس نسبت به مدت مشابه آن در سال قبل افزایش داشت اما نسبت به 30 درصد افزایش در سال گذشته میزان آن کاهش نشان می دهد.

به گزارش استیل ایران به نقل از ماین نیوز، موجودی سنگ آهن در بنادر چین در اواسط سال گذشته 110 میلیون تن بود که امسال در سطح 95 میلیون تن است. به هر صورت تقاضای ضعیف می تواند مانع افزایش قیمت شود.

مصرف چین در سال گذشته برای نخستین بار از سال 1995 پس از سال ها ظرفیت مازاد ، سود پایین و آلودگی هوا کاهش پیدا کرد که در نتیجه 40 درصد از معادن کوچک و متوسط در این کشور تعطیل شدند.

تصاویر
  • رشد واردات سنگ آهن چین قیمت آن را افزایش داد
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها