Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
شرایط رقابت برای ذوب‌آهن سخت شد؛جلسه تعرفه فولاد فردا
 

شرایط رقابت برای ذوب‌آهن سخت شد؛جلسه تعرفه فولاد فردا

شنبه، 29 فروردین 1394 | Article Rating

مدیرعامل ذوب آهن با اعلام اینکه شرایط رقابت برای این شرکت سخت شده است گفت: پیشنهاد جدید برای افزایش تعرفه واردات فولاد فردا در جلسه‌ای بررسی می شود.

اردشیر سعدمحمدی امروز در نشستی خبری با اشاره به اینکه در حال حاضر تولید فولاد در دنیا حدود یک میلیارد و 622 میلیون تن است که از این رقم سهم چین  تولید 822 میلیون تن است، اظهار داشت: سهم تولید فولاد ایران در سال گذشته 16.7 میلیون تن اعلام شده است.میزان تولیدات فولاد دنیا به روش کوره بلند 70درصد، احیای مستقیم 35 درصد و کوره القایی 5 درصد است .

وی با بیان اینکه ذوب‌آهن اصفهان تنها تولیدکننده فولاد به روش کوره بلند در ایران است، افزود:کلیه شرکت‌های فولادی کشور به روش احیا مستقیم فعالیت و از گاز استفاده می کنند. در این میان اختلاف قیمتی که  بین این شرکت و سایر شرکت‌ها وجود دارد 421 تومان محاسبه شده که این امر شرایط رقابت را برای این شرکت سخت کرده است.

سعد محمدی در خصوص مصرف انرژی به روش کوره بلند نیز گفت: در حال حاضر هزینه مصرف انرژی 579 تومان است اما در جهان با قیمت عرضه آزاد در روش کوره بلند این نرخ به 630 تومان می‌رسد و در روش کوره قوس انرژی به ازای هر تن 710 تومان است که در ایران 195 تومان محاسبه می شود.

به گزارش استیل ایران به نقل از تسنیم، مدیر عامل ذوب آهن اصفهان با بیان اینکه این شرکت در هدف کوتاه‌مدت خود تولید 4.2 میلیون تن و در بلندمدت با افزایش تولید 2 میلیون تنی این رقم را به 6.2 میلیون تن می رساند، تصریح کرد: صادرات این شرکت در سال 91 حدود 100هزار تن، در سال 92 به 240هزار تن و در سال 93 به 342هزار تن رسیده است البته در برنامه امسال صادارت 500هزار تنرا هدف گذاری کرده‌ایم.

وی در رابطه با برنامه های شرکت ذوب‌آهن اصفهان جهت جبران کمبود سنگ آهن هم به ارائه توضیحاتی پرداخت و گفت: در حال حاضر قیمت سنگ آهن کاهش یافته و ارزش صادراتی آن نیز افت کرده و این محصول در کشور موجود است و شرکت ذوب‌آهن اصفهان نیز درصدد سرمایه‌گذاری و اکتشاف از نقطه صفر به بالا است و در مزایده شرکت خواهد کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه سود خالص ذوب آهن به 400 میلیارد تومان رسیده است به کاهش نرخ سنگ آهن اشاره کرد و افزود: در انتهای سال 2013 برای سنگ آهن 142 دلار بود که در پایان سال 2014 به 68 دلار رسید و امروز زیر 50 دلار نرخ گذاری شده اما در ایران بهای سنگ آهن سال گذشته روند صعودی داشت و خوشبختانه در حال حاضر به میزان کافی موجود است.

مدیر عامل ذوب آهن اصفهان اضافه کرد: تولید فولاد خام این شرکت از مرز دو میلیون و هفتصد میلیون تن عبور کرده است در حالی که برخی از واحدهای تولیدی با رشد منفی نیز مواجه بودند.

 وی با بیان اینکه استراتژی شرکت ذوب‌آهن تغییر کرده افزود: تولید محصولات متنوع را در برنامه خود داریم که از آنجا تولید ریل و تیر بال پهن در دستور کار است و به دنبال محصولاتی هستیم که در داخل کشور تولید نمی شود.

سعد محمدی با اعلام اینکه این شرکت به صورت کلی 2هزار میلیارد تومان پروژه در دست اجرا دارد، اظهارداشت: البته 9 پروژه زیست‌محیطی فعال نیزبا هزینه 294 میلیارد تومانی برای کاهش آلودگی در دست اجراء است.

وی در ادامه به پیشنهاد جدید برای افزایش تعرفه واردات فولاد که در حال بررسی است اشاره کرد و گفت: در همین مورد فردا جلسه‌ای برگزار خواهد شد.

تصاویر
  • شرایط رقابت برای ذوب‌آهن سخت شد؛جلسه تعرفه فولاد فردا
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها