Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس برای ۲ میلیارد دلار سرمایه گذاری جدید آماده می شود

یکشنبه، 30 فروردین 1394 | Article Rating
منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس در سال 1394 برای جذب 2 میلیارد دلار سرمایه گذاری، افزایش صادرات و همچنین ایجاد 2 هزار فرصت شغلی جدید آماده می شود.


به گزارش استیل ایران به نقل از ماین نیوز، مسعود هندیان مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس با اعلام این خبر گفت: درسال جاری عملیات اجرایی آماده سازی برای واگذاری 2500 هکتار از اراضی سایت به طرح های توسعه شروع می شود ضمن آن که ایجاد 50 هکتار فضای سبز در برنامه قرار دارد.

وی با بیان اینکه در سال 94 در مجموع 21 طرح در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس افتتاح ، راه اندازی و یا عملیات اجرایی آنها آغاز خواهد شد، افزود: طرح توسعه اسکله مواد معدنی منطقه از 6 به 12 میلیون تن از مهمترین طرح هایی است که در سه ماه نخست امسال افتتاح می شود.

هندیان ادامه داد: افتتاح فاز یک فولادسازی با ظرفیت 2/1 میلیون تن بیلت ، فاز نخست یک واحد احیای مستقیم با ظرفیت 5/1 میلیون تن آهن اسفنجی و فاز اول یک واحد طرح یک گندله سازی با ظرفیت 5/2 میلیون تن از جمله طرح هایی است که امسال به بهره برداری می رسد.

وی گفت: افتتاح یک واحد تولید قیر با ظرفیت 300 هزارتن ، فاز اول یک واحد آب شیرین کن با ظرفیت 55 هزار متر مکعب و فاز اول یک طرح نیروگاهی به ظرفیت 235 مگاوات بخشی دیگر از طرح های سال جاری است.

هندیان افزود: در سال جاری همچنین عملیات اجرایی یک واحد فولاد سازی برای تولید 5/1 میلیون تن بیلت فولادی و فاز اول یک واحد فولادی برای تولید 5/1 میلیون تن آهن اسفنجی آغاز خواهد شد.

وی تصریح کرد: عملیات اجرایی یک طرح نیروگاهی به ظرفیت 972 مگاوات و عملیات اجرایی یک نیروگاه 500 مگا واتی شروع خواهد شد که ظرفیت نیروگاهی منطقه را به بیش از 1700 مگاوات می رساند.

هندیان اظهار کرد: شروع عملیات اجرایی یک واحد آب شیرین کن با ظرفیت 100هزار متر مکعب و با سرمایه گذاری115 میلیون دلار و پیشرفت فیزیکی 95درصدی فاز دوم یک واحد فولادسازی به ظرفیت 2/1 میلیون تن از دیگر برنامه های امسال منطقه است.

وی ادامه داد: همچنین شروع عملیات اجرایی ساخت یک پست اسکله برای صادرات تولیدات منطقه به ظرفیت 3 میلیون تن و شروع عملیات اجرایی توسعه پست برق در بخش 20/230 و 400 کیلو ولت دیگر برنامه های امسال منطقه را تشکیل می دهد.

ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها