Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
آماده تامین سنگ آهن مورد نیاز ذوب آهن اصفهان هستیم
 

آماده تامین سنگ آهن مورد نیاز ذوب آهن اصفهان هستیم

یکشنبه، 30 فروردین 1394 | Article Rating

با اعلام آمادگی خرید سنگ آهن از سوی فولادسازان،امکان تامین خوراک آنها وجود دارد.به دنبال اعلام مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان درنشست خبری روز گذشته این شرکت، مبنی بر آمادگی خرید سنگ آهن از واحدهای تولیدکننده داخلی سنگ آهن، بهادر احرامیان عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران وانجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ اهن در گفتگویی گفت: با توجه به اینکه ذوب آهن در 40 سال گذشته خوراک مورد نیاز کوره بلند را از طریق معادن داخلی تامین کرده، هنوزهم این واحدها قابلیت تامین خوراک این شرکت را دارند.

وی گفت: شرکت ذوب آهن در سال های گذشته شاهد افزایش ظرفیت تولید نیز بوده اما با توجه به تولید 20 تا 23 میلیون تن سنگ آهن توسط واحدهای کوچک تر سنگ آهنی، این معادن هنوز هم قادر به تامین مواد اولیه این فولادسازان است.

وی درخصوص قیمت های فروش سنگ آهن به فولادسازان داخلی گفت: کاهش و بعضا افزایش قیمت های جهانی سنگ آهن با تاخیر زمانی بر روی سنگ آهن داخلی خود را نشان می دهد اما با این وجود گفته فولادسازان درمورد بالا بودن قیمت های فروش سنگ آهن درمقابل بهای جهانی را قبول نداریم.

احرامیان درمورد رکود بازار فولاد و احتمال رفع این رکودها با به نتیجه رسیدن مذاکرات گفت: نمی توان به طور قطع گفت با به نتیجه رسیدن مذاکرات در همان تیر ماه وضعیت بازار فولاد ایران بهبود می یابد بلکه اگر قراربر بهبود شرایط باشد به چند ماه بعد از آن موکول می شود.

وی سال 94 را سال خوبی برای صنایع یش بینی نکرد و اظهار داشت: در بخش فولاد رکود در حال تشدید است که از دو عامل نشات می گیرد، اول کاهش جهانی قیمت فولاد و دیگری نقدینگی و رکود بازار داخل به دلیل کاهش تقاضا درصنایع مسکن و عمرانی است.

به گزارش استیل ایران به نقل از معدن24، عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران به اقدام این انجمن درخصوص پیگیری اعمال تعرفه های وارداتی بر روی فولاد و محصولات فولادی اشاره کرد و گفت: این اقدم با پیگیری انجمن و وزارت صنعت، معدن و تجارت به نتیجه رسیدو به سازمان ها ابلاغ شد، تنها در جهت حمایت از تولیدکنندگان داخلی در برابر دامپینگ چین همچون 40 کشور دیگر بوده است.

وی افزود: این میزان تعرفه کافی بوده وبه دلیل وجود مازاد فولاد در بازار ایران، کشور در ادوار آتی به صادرکننده فولاد تبدیل خواهد شد و دیگر نیازی به افزایش تعرفه های گمرکی دیده نشده است.

عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران خاطرنشان کرد: به دلیل بازار رقابتی در بخش فولاد و براساس عرضه و تقاضا، خطری فولادسازان را تهدید نمی کند مگر آنکه کشور دیگری با کاهش قیمت های فروش، مجددا اقدام به دامپینگ کند.

احرامیان ازجمله برنامه های مشترک انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن و انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در سال جاری را پیگیری شورای مشورتی آهن و فولاد اعلام کرد و افزود: تعامل بین سنگ آهنی ها و فولادی ها در سال جاری باید بیشتر مدنظر قرار گیرد.

تصاویر
  • آماده تامین سنگ آهن مورد نیاز ذوب آهن اصفهان هستیم
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها