Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

رونق اقتصادی با بهره ۲۰ درصدی بانکها محقق نمی‌شود

دوشنبه، 28 اردیبهشت 1394 | Article Rating

علی فاضلی در چهل و هشتمین شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی با ابراز خرسندی از پیوند 3 اتاق تعاون، بازرگانی و اصناف گفت: در طول سالهای گذشته طرح‌های حمایتی مناسبی برای رونق بنگاه‌های اقتصادی کوچک و اصناف دیده نشده است. در حالی که اصناف 7 میلیون شغل بدون کوچکترین بار مالی برای دولت، ایجاد کرده‌اند. 

وی با طرح این سوال که آیا رونق اقتصادی با بهره 20 درصدی بانکها موفق خواهد شد، گفت: هزینه‌های سربار بخش تولید بین 35 تا 40 درصد است که تولیدات این بخش را با مشکل مواجه کرده است.

فاضلی با تاکید بر اینکه اقتصاد کشور بنگاه‌محور است، گفت: طرح‌های حمایت از بنگاه‌های اقتصادی در برنامه‌ریزی‌های دولت دیده نشده است اما اصناف هیچگاه دست از حمایت دولت برنداشته‌اند و 8300 اتحادیه صنفی در کنار دولت است. 

به گزارش استیل ایران به نقل از تسنیم، رئیس اتاق اصناف ایران گفت: نظام تولید توسط سیستم بانکی ضربه خورده است که در مواقعی منجر به نابودی تولیدکنندگان اصناف شده است. 

وی افزود: همدلی و همزبانی بخش خصوصی با دولت حاصل شده است اما برای ایجاد رونق اقتصادی و بهبود فضای کسب و کار فعالیت‌های مناسبی انجام نشده است  و با این طرح‌های حمایتی از تولید با مشکل مواجه هستیم. 

فاضلی ادامه داد: تولید و اقتصاد کشوربا تداوم وضعیت موجود تقویت نخواهد شد.

وی در پایان گفت: برای تقویت فعالیت اصناف باید منتظر طرح‌های جدیدی باشیم.

ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها