Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

آماده توسعه روابط صنعتی با مجارستان هستیم

ﺳﻪشنبه، 29 اردیبهشت 1394 | Article Rating

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران آمادگی گسترش همکاری های صنعتی و تجاری با مجارستان را دارد، گفت: هم اکنون تجارت مشترک دو کشور 40 میلیون دلار است که باید افزایش یابد.


محمدرضا نعمت زاده در دیدار با وزیر امور خارجه و تجارت مجارستان، سطح تجاری دو کشور را در سطح پایینی ارزیابی کرد و افزود: توسعه روابط جاری ایران و مجارستان امکانپذیر نیست مگر آنکه روابط بانکی فعالی داشته باشیم لذا در این زمینه توصیه کردیم یک بانک از طرف ما و بانکی از طرف آنها این کار را شروع کنند.
وی با اشاره به همکاری های اقتصادی دو کشور، اضافه کرد: واردات ما با این کشور در زمینه های ماشین آلات و قطعات و صادرات محصولات باغی، خشکبار و فرش و زیرانداز است ولی اصلا سطح قابل قبولی برای طرفین نیست.
نعمت زاده ادامه داد: در بخش توسعه همکاری ها در زمینه صنایع دارویی بالاخص دارویی پیشرفته تلاش می کنیم اما از سویی چون مجارستانی ها چند کارخانه خودروسازی دارند احتمالا قطعه سازان ما بتوانند در این زمینه با آنها همکاری کنند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان استفاده از تجارب مجارستان در زمینه سیستم های آبیاری تحت فشار و مدیریت آب و نیاز این کشور در زمینه های نفتی را از دیگر موارد مورد مذاکره در این نشست برشمرد.
وی اظهار داشت: طرف مجارستانی پیشنهادی داد برای امضای توافقنامه اجتناب از اخذ مالیات مضاعف که در این زمینه قطعا وزارت امور خارجه پیگیری می کند و ظاهرا در یکی دو ماه آینده هم نخست وزیر مجارستان به ایران می آیند و انشاءالله این توافقنامه هم در سفر آینده نخست وزیر امضا می شود.
نعمت زاده افزود: کشور برای اینکه در بخش صنعت، تولید و اشتغال و درآمد ملی پیشی بگیرد باید به صادرات توجه کنیم.
وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: آنچه ما در وزارتخانه دنبال می کنیم، بهبود فضای بین المللی برای توسعه صادرات کشور است و تا به امروز اغلب صادر کنندگان به خاطر تحریم ها با مشکلاتی مواجه بوده اند و قطعا رفع تحریم باعث می شود فضا برای صادارت باز شود.
وی تصریح کرد: برخلاف آنچه که برخی تصور می کنند، با افزایش سطح مبادلات تجاری بین کشور ما و کشورهای دیگر واردات بیشتر نمی شود و ما نیز تشویق می کنیم که صادرات ملی توسعه پیدا کند.



ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها