Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
عدم ابلاغ کاهش حقوق دولتی معادن سنگ آهن
 

عدم ابلاغ کاهش حقوق دولتی معادن سنگ آهن

پنجشنبه، 28 خرداد 1394 | Article Rating

 یک عضو هیأت مدیره انجمن سنگ‌آهن از عدم ابلاغ کاهش حقوق دولتی معادن سنگ آهن خبر داد.

مهرداد اکبریان در رابطه با کاهش یک سومی حقوق دولتی معادن سنگ آهن که خبر آن را وزیر صنعت در اوایل خردادماه امسال اعلام کرده بود، اظهار داشت: تاکنون این تصمیم ابلاغ نشده است اما باید بگویم اگر دولت بخواهد به روال سابق حقوق دولتی را از معادن سنگ آهن دریافت کند به طور حتم در آینده معدن سنگ آهنی وجود نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه هم اکنون معادن سنگ آهن با کاهش قیمت مواد معدنی و افزایش هزینه‌های تولید مواجه هستند، افزود: با توجه به مشکلات پیش روی معادن کشور امسال حداکثر 300 تا 400 میلیارد تومان از حقوق دولتی محقق خواهد شد.

این عضو هیأت مدیره انجمن سنگ آهن اضافه کرد: در بخش بهره مالکانه دولت با مشاهده اعتراض فعالان معدنی تصمیم بر کاهش این بهره از 30 درصد به 25 درصد گرفته است که این موضوع در معادن چادرملو و گلکهر بسیار مثبت است. 

به گزارش استیل ایران به نقل از تسنیم، محمدرضا نعمت‌زاده دیروز در حاشیه اجلاس معدن با بیان اینکه کاهش بهره مالکانه معادن سنگ‌آهن به زودی ابلاغ می‌شود، گفته بود: دولت امسال بهره مالکانه را نه تنها نسبت به سال گذشته افزایش نداده بلکه در برخی از زمینه‌ها همانند سنگ آهن کاهش نیز داده است.

به اعتقاد وی، این تصمیم در حالی صورت گرفته که اختیارات افزایش بهره مالکانه را داشت البته با افزایش سرمایه گذاری در بخش معادن می توان در آینده شاهد رشد و توسعه این حوزه در کشور بود.

تصاویر
  • عدم ابلاغ کاهش حقوق دولتی معادن سنگ آهن
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها