Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
جرئیات پروژه فولاد اردکان
 

جرئیات پروژه فولاد اردکان

شنبه، 30 خرداد 1394 | Article Rating
مدیرعامل شرکت مجتمع فولاد اردکان از پیشرفت 43 درصدی این پروژه خبر داد. او در عین حال خواستار حمایت بیشتر دولت از صنعت فولاد و صادرات این صنعت شد.


قدرت الله میراحمدپور که به منظور بازدید از نمایشگاه متک 2015 در دوسلدورف آلمان بسر می‌برد، در گفت‌وگویی عنوان کرد که مشکلات موجود در صنعت فولاد ایران کم و بیش در سایر نقاط جهان نیز قابل مشاهده است اما در عین حال دولت باید حمایت بیشتری از این صنعت صورت بدهد.

متن گفت‌وگوی قدرت الله میراحمدپور، مدیرعامل مجتمع فولاد اردکان به شرح زیر است:

آقای میراحمدپور در ابتدا بفرمایید دلیل حضورتان در متک 2015 چیست و نمایشگاه را چطور دیدید؟

نمایشگاه در سطح بسیار خوبی برگزار شده است. بیشتر شرکت‌ها را هم از قدیم می‌شناسیم و در حال مذاکره با برخی از آنها نیز هستیم. ضمن اینکه سراغ سایر شرکت‌ها نیز خواهیم رفت. پروژه فولاد اردکان یک میدرکس 960 هزار تنی است که حدود 43 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای تامین و خرید تجهیزات و لوازم موردنیاز این پروژه به متک 2015 آمده‌ایم. این پروژه نزدیک گندله‌سازی اردکان یزد واقع است و مهندسی آن‌را هم شرکت MMTE انجام داده است. مشاور آن هم شرکت مهندسی آمیار پولاد بوده و مجری پروژه نیز خودمان هستیم. تاکنون نیز در نمایشگاه قراردادهای کمپرسورهای پروژه را بستیم و در حال مذاکره و خرید برای بخش‌های هیدرولیک و برق هستیم.

ما می‌دانیم که شما در حوزه‌های دیگر فولادی نیز فعالیت‌های زیادی دارید. در مورد این فعالیت‌ها توضیح بفرمایید.

ما شرکت جهان پروفیل پارس را داریم و شرکت کوشا نوین و همچنین شرکت جهان صنعت فولاد که همگی در حوزه فولاد و محصولات فولادی فعالیت می‌کنند. جهان پروفیل سالانه 470 هزار تن انواع لوله تولید می‌کند. این شرکت بین 700 تا 800 نوع لوله تولید می‌کند. 60 تا 70 هزار تن هم صادرات دارد. شرکت کوشا نوین هم قطعات فولادی برای کارخانه‌هایی که قطعه‌زنی می‌کنند تولید می‌کند. شرکت جهان صنعت نیز سازه‌های فلزی، اسکلت‌های فلزی و سوله تولید می‌کند. شرکت قائم پروفیل رازی هم در زمینه تولید لوله و پروفیل و میلگرد فعالیت می‌کند. چند شرکت کوچک دیگر نیز داریم که در حال فعالیت هستند.

در حال حاضر با توجه به اینکه در صنعت فولاد فعالیت می‌کنید آیا با مشکل خاصی در این صنعت مواجه هستید؟

مشکلات زیاد است ولی مثل همه جای دنیا است. ما در ایران بستر خوبی برای کار کردم داریم و هم برای صادرات. اگر مدیریت درستی در کشور حاکم باشد با توجه به بازارهای همسایه می‌توانیم صادرات را افزایش دهیم. ایران موقعیت خاصی در منطقه دارد و در صورت تقویت زیرساخت‌ها می‌توانیم آینده خوبی در صنعت فولاد و محصولات فولادی داشته باشیم.

درخواستی از مسئولان دارید؟

مسئولان از صادرات و بخش صنعت و تولید به جای بازرگانان حمایت بیشتری کنند. بهتر است در قوانین گمرکی نیز تجدیدنظرهایی صورت بگیرد. در حال حاضر کشورهای همسایه ما بهای زیادی به صادرات می‌دهند و از آن حمایت می‌کنند ما نیز در همین مسیر باید حوزه صادرات و صندوق ضمانت صادرات را تقویت کنیم.

در زمینه گشایش ال‌سی با مشکلی مواجه هستید؟

گشایش ال‌سی بسیار سخت شده است و امیدوارم دولت فکری برای حل این مشکل کند چون ما مشتری آن به خصوص ال‌سی داخلی هستیم.






منبع:ماین نیوز

تصاویر
  • جرئیات پروژه فولاد اردکان
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها