Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
مجموعه گل گهر تا ۴ سال آینده ورق می سازد
 

مجموعه گل گهر تا ۴ سال آینده ورق می سازد

شنبه، 30 خرداد 1394 | Article Rating
مدیرعامل شرکت توسعه آهن و فولاد گل گهر در حاشیه نمایشگاه متک 2015 گفت: در این نمایشگاه به دنبال این هستیم تا از آخرین تکنولوژی‌های روز دنیا در زمینه تولید ورق باخبر شویم.


به گزارش استیل ایران به نقل از ماین نیوز، حسین ملاحسین آقا سطح برگزاری نمایشگاه متک 2015 را بسیار بالا توصیف کرد و این نمایشگاه را به کلکسیون بهترین‌های صنعت فولاد و ریخته‌گری جهان توصیف کرد.

او در عین حال ابراز امیدواری کرد که مجموعه گل گهر بتواند ظرف 4 سال آینده اگر مشکل خاصی پیش نیاید به تولید ورق‌های نازک نیز دست یابد.

متن گفت‌وگوی حسین ملاحسین آقا، مدیرعامل شرکت توسعه آهن و فولاد گل گهر به شرح زیر است:

آقای ملاحسین آقا به نمایشگاه متک 2015 در دوسلدورف آلمان خوش آمدید. به عنوان سوال نخست ارزیابی شما از نمایشگاه متک 2015 چیست؟

به هر حال در اوضاع بد سرمایه‌گذاری در صنعت فولاد و اقتصاد جهانی فولاد برگزاری این نمایشگاه‌ها فرصتی برای دیدار و گفت‌وگو است. بالاخره این نمایشگاه جزو بهترین و کامل‌ترین کلکسیون‌های صنعت فولاد و ریخته‌گری جهان است. تقریبا همه بخش‌های سرمایه‌گذاری، صنعت و مهندسان اینجا جمع هستند. نشست و گفت‌وگو و تبادل نظر آنها شاید بتواند چشم‌انداز جدیدی را در مسیر صنعت فولاد دنیا قرار بدهد و این فضایی را که در آن قرار داریم بتواند تغییر دهد.

تاکنون از چه غرفه‌هایی بازدید داشتید و دنبال چه تکنولوژی‌هایی هستید؟

دنبال تکنولوژی‌های جدید در صنعت ورق و بررسی آنها هستیم. تکنولوژی‌هایی که مصارف انرژی آنها محدودتر باشد و بتواند محصولات کیفی‌تر و بهتری را تولید کند. هم‌اکنون در حال جمع‌آوری اطلاعات در این زمینه هستم.

در مورد پروژه فعلی مجموعه گل گهر در حوزه فولاد توضیح بفرمایید.

دو واحد احیای مستقیم در حال ساخت داریم با تکنولوژی هات شارژ و هر یک با ظرفیت 1.7 میلیون تن و به صورت پیوسته که در کوره‌های فولادسازی می‌روند و با تکنولوژی تین اسلب که امیدواریم بتوانیم ظرف چند سال آینده به تولید ورق برسیم.

چند سال آینده؟

اگر همه چیز خوب پیش برود 4 سال آینده.

بسیاری از مدیران فولادی کشور بر استراتژی تولید فولادهای خاص تاکید می‌کنند. مدیرعامل فولاد مبارکه نیز در گفت‌وگو با ماین نیوز بر این موضوع صحه گذاشت. نظر شما در این باره چیست؟

به نظر می‌رسد تولید فولادهای ساختمانی به ظرفیت کامل در کشور و حتی در دنیا رسیده است و به هر حال بخش‌های عمده دنیا ساخته شده و تقاضا برای این فولادها کمتر شده است. البته باید در نظر گرفت که ظرفیت تولید فولاد ضدزنگ و آلیاژی نیز اصولا محدود است. ولی حرکت کردن به سمت تولید فولادهای کیفی که بتواند بازده خوبی هم برای سرمایه‌گذاری داشته باشد به اعتقاد من می‌تواند هدف همه صنایع باشد.

در پایان نظر دیگری درباره نمایشگاه و صنعت فولاد دارید؟

موفق باشید. امیدوارم مصاحبه‌های خوبی بگیرید و کلکسیونی از اخبار خوب را برای کشور ببرید.

تصاویر
  • مجموعه گل گهر تا ۴ سال آینده ورق می سازد
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها