Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
لزوم حمایت دولت در شرایط بحرانی فولاد
 

لزوم حمایت دولت در شرایط بحرانی فولاد

یکشنبه، 29 شهریور 1394 | Article Rating

مدیرعامل شرکت مهندسی معادن و فلزات MME گفت: وضع تعرفه با هدف جلوگیری از واردات فولاد ضروری است چراکه هم‌اکنون بازار فولاد ایران را تسلیم چینی‌ها و سایر کشورها می‌کنیم.


به گزارش استیل ایران به نقل از ایسنا، مرتضی آقاجانی در مورد علت اهمیت کاهش نرخ گندله برای فولادسازان گفت: فولادسازان به دلیل افت قیمت جهانی و به نسبت بیشتر افت قیمت داخلی، اکثرا در مرز ضرر هستند البته فولادسازانی که قدیمی‌تر هستند خطوط تولیدشان کامل‌تر و قیمت تمام‌شده محصولاتشان پایین‌تر است و مقاومت بیشتری می‌کنند ولی فولادسازانی که مقداری جوان‌تر هستند، خطوط تولیدشان کامل نیست و مجبور هستند بخشی از مواد اولیه خود را به صورت گندله بخرند که این امر باعث افزایش قیمت تمام‌شده می‌شود.

مدیرعامل شرکت مهندسی معادن و فلزات MME با تاکید بر دستور وزیر مبنی بر لزوم کاهش سه درصدی قیمت گندله در راستای ادامه فعالیت فولادسازان گفت: طبیعتا دولت باید کمک کند تا واحدهای تولیدی فولاد از بحران و رکود کنونی آسیب نبینند و به تعطیلی کارخانه نرسند.


وی تصریح کرد: افزایش تعرفه تاثیر بیشتر و سریع‌تری دارد و از سوی دیگر سهم بازار داخلی را هم برای تولیدکنندگان داخلی تضمین می‌کند، چرا که در غیر این صورت و با اکتفا به کاهش قیمت سنگ‌آهن و گندله تاثیر آن بر تولید داخل است.

در حال‌ حاضر سهم بازار ایران را تسلیم چینی‌ها و بازار جهانی می‌کنیم؛ لذا در مورد راه‌های برون‌رفت فولاد از رکود لازم است بیشتر روی بحث واردات متمرکز شویم.

تصاویر
  • لزوم حمایت دولت در شرایط بحرانی فولاد
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها