Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
درخواست کمک فولاد کاشمر از دولت
 

درخواست کمک فولاد کاشمر از دولت

یکشنبه، 29 شهریور 1394 | Article Rating

مدیر عامل پروژه مجتمع فولاد کاشمر از تامین نشدن به موقع برق مورد نیاز این پروژه احساس نگرانی کرد.
غلامحسین اسدی صبح امروز در بازدید فرماندار از این مجموعه با بیان اینکه این پروژه با توجه به استقرار در استانی که سرشار از معادن سنگ آهن است، می‌خواهد در چرخه تولید فولاد کشور سهمی را به دوش بکشد، گفت: این شرکت برای اینکه بتواند تحولی در منطقه محروم جنوب خراسان ایجاد کند، نیاز به کمک وزارت نیرو جهت احداث پست 132 کیلو ولت دارد که دستور ویژه در پی‌نوشت نامه نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی موجود است، اما هنوز خروجی لازم را نداشته است.

اسدی با درخواست کمک به این پروژه و احداث پست مذکور گفت: با این مساعدت، سرمایه‌گذار با رغبت بیشتری به اجرای پروژه می‌پردازد؛ علاوه‌براین، امتیاز 15 مگاوات برق این کارخانه به قیمت روز محاسبه و هزینه آن به صورت اقساطی پرداخت شود.

وی عنوان کرد: چنانچه هزینه تأمین زیرساخت‌های یک پروژه بر دوش سرمایه‌گذار باشد، یک پروژه تولیدی توجیه اقتصادی را نخواهد داشت و دیگر سرمایه‌گذار رغبتی برای حضور در شهرستان پیدا نمی‌کند و ترجیح می‌دهد به مراکز توسعه یافته همچون مراکز استان‌ها برود؛ لذا برای توزیع برابر امکانات و... نیازمند توجه دولت هستیم.

اسدی با بیان اینکه چشم امید جوانان در این مرز و بوم به مساعدت استان و کشور است، گفت: مجوز احداث پروژه مجتمع فولاد ترشیز پس از آخرین اصلاحیه، در فاز نخست تولید 100 هزارتن سال 1386 با تلاش تعدادی از سرمایه‏‌گذاران کاشمر انجام گرفت و مجوز مجتمع صنعت فولاد ترشیز، بر مبنای تولید انواع شمش فولادی تا ظرفیت 500 هزار تن و 300 هزار تن انواع مقاطع فولادی در سال اخذ شده است که برای تکمیل و راه‌اندازی فاز نخست، برآورد اولیه حدود 110 میلیارد تومان مجموع سرمایه‌گذاری ارزی و ریالی است.

اسدی با اشاره به اینکه تولید این کارخانه، 100 هزار تن انواع شمش فولاد آلیاژی و ساده کربنی است، افزود: با راه‌اندازی این مجتمع شاهد ایجاد رونق فضای کسب و کار و اشتغال‌زایی 240 نفر به طور مستقیم و هزار و 200 نفر به‌طور غیر مستقیم خواهیم بود.

مدیر عامل پروژه مجتمع فولاد ترشیز، با اشاره به فاصله این مجتمع با معادن سنگ آهن گفت: فاصله تا معدن کوهسرخ 35 کیلومتر، تا معدن خلیل آباد 25 کیلومتر و تا معدن خواف 193 کیلومتر است و فاصله آن تا نیشابور بزرگترین تولید کننده آهن اسفنجی کشور 125 کیلومتر است که با برطرف شدن مسایل مربوط به صنایع و معادن و نیز تأمین تسهیلات مورد نیاز از محل صندوق توسعه ملی و برطرف شدن کمبودهای زیرساختی، فاز نخست این کارخانه پس از رفع این موانع در مدت 18 تا 24 ماه فعال خواهد شد.

وی با اشاره به تحلیل بازار گفت: صنعت فولاد از جمله صنایعی است که علاوه‌بر نیاز بالای داخلی، سهمی نیز در صادرات دارد؛ بنابراین نیاز به توسعه این صنعت بیش از پیش آشکار شده است.

به گزارش استیل ایران به نقل ماین نیوز، اسدی با بیان اینکه ایجاد صنایع آهن و فولاد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، عنوان کرد: از یک‌سو میزان تولید فولاد، شاخص پیشرفت صنعتی هرکشور به شمار می‌رود و این صنعت پایه و اساس توسعه اقتصادی است که موجب اشتغال‌زایی می‌شود و تبادل تجربیات و انتقال انرژی و نیاز کشور به محصولات فولاد بر اهمیت آن می‌افزاید.

وی به مزیت‌های عمده سرمایه‌گذاری در صنعت آهن و فولاد در کشور اشاره کرد و گفت: دسترسی به نیروی کار ارزان، موقعیت جغرافیایی مناسب، مواد اولیه کافی، انرژی بسیار زیاد و ارزان و نیروی کار متخصص از جمله این مزیت‌هاست.

تصاویر
  • درخواست کمک فولاد کاشمر از دولت
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها