Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
صادرات 8 میلیون تن کنسانتره دپو شده
 

صادرات 8 میلیون تن کنسانتره دپو شده

دوشنبه، 30 شهریور 1394 | Article Rating

به تازگی شورای اقتصاد موافقت خود را با حذف عوارض صادراتی سنگ‌آهن کنسانتره تا پایان سال اعلام کرده است. چنین تصمیمی در حالی گرفته شده که بیش از یک سال است تولیدکنندگان سنگ‌آهن به دلیل کاهش بهای جهانی سنگ‌آهن بازارهای صادراتی خود را که البته عمده صادرات آنها به چین بوده از دست داده‌اند، از این‌رو با نامه وزیر صنعت به شورای اقتصاد با قید فوریت به دفتر معاون اول رئیس‌جمهوری ارسال شده بود، عوارض صادرات کنسانتره سنگ‌آهن از 15 درصد به صفر رسید.

در مقطع فعلی از 31 میلیون تن ظرفیت تولید کنسانتره سنگ‌آهن، 23 میلیون تن را کارخانه‌های فولاد‌سازی داخلی خریداری می‌کنند و تولیدکنندگان سنگ‌آهن با مازاد 8 میلیون تنی روبه‌رو هستند که با حذف عوارض صادرات، تولیدکنندگان سنگ‌آهن می‌توانند تا پایان سال دپوهای خود را روانه بازارهای صادراتی کنند.

قدیر قیافه با بیان اینکه صفر شدن عوارض صادرات کنسانتره قدرت رقابت تولیدکنندگان سنگ‌آهن را افزایش می‌دهد، گفت: چنین رویکردی می‌تواند بخشی از توانایی ما را در زمینه تولید و بازارهای صادراتی‌مان که با بحران جهانی کاهش قیمت مواد معدنی از دست داده بودیم، بازگرداند و همچنین حذف چنین عوارضی می‌تواند صادرات کنسانتره سنگ‌آهن را در محاسبه قیمت تمام شده برای تولیدکنندگان به صرفه‌ کند و توان سرمایه‌گذاری در این حوزه بالا رود و رکود بازار که ناشی از کاهش قیمت جهانی بود را تا حدودی بهبود بخشد.

نایب رئیس انجمن تولیدکنندگان سنگ‌آهن تصریح کرد: با توجه به حجم مازاد تولید کنسانتره و دپوی تولیدکنندگان امکان صادرات آن به بازارها فراهم است.

قیافه با بیان اینکه فعلا تا پایان سال عوارض صادرات کنسانتره سنگ‌آهن صفر خواهد ماند، گفت: با توجه به شرایط بحرانی تولیدکنندگان سنگ‌آهن احتمال بسیاری وجود دارد که سال آینده هم عوارضی برای صادرات کنسانتره گرفته نشود اما اگر در بازار داخلی کمبود کنسانتره به‌وجود بیاید، از سوی وزارت صنعت و شورای اقتصاد مجددا عوارض صادرات مورد بررسی قرار می‌گیرد و پیشنهاد جدیدی مبنی بر آن مطرح می‌شود.

به گزارش استیل ایران به نقل از اقتصادنیوز، قیافه با بیان اینکه مشکل اصلی سنگ‌آهنی‌ها افت قیمت‌ در بازار جهانی است، گفت: بیشتر معادن در نقاط محروم و بدون امکانات قرار گرفته‌اند و باید در راستای حمایت از چرخه تولید آنها متناسب با عملکردشان از سوی دولت معافیت مالیاتی برای آنها در نظر گرفته شود.



تصاویر
  • صادرات 8 میلیون تن کنسانتره دپو شده
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها