Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

کاهش قیمت طلا در بازار جهانی

دوشنبه، 30 شهریور 1394 | Article Rating
طلا در بازار جهانی تحت تاثیر دورنمای تغییر سیاست پولی آمریکا و همچنین صعود ارزش دلار، اندکی کاهش یافت اما همچنان در بالاترین قیمت دو هفته گذشته قرار دارد.

هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور 0.3 درصد کاهش یافت و به 1136 دلار رسید و تا ساعت 11 صبح به وقت محلی 1138 دلار معامله شد.

به گزارش استیل ایران به نقل ایسنا، در بازار نیویورک، هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر تغییر چندانی نداشت و 1137 دلار معامله شد. شمش طلا با خلوص 99.99 درصد در بازار بورس طلای شانگهای 0.8 درصد افزایش یافت و به 233.70 یوان در هر گرم (1141 دلار در هر اونس) رسید.


قیمت طلا روز جمعه تا 1141 دلار صعود کرده بود که بالاترین قیمت از ابتدای سپتامبر بود و به نخستین رشد هفتگی در یک ماه گذشته دست یافت.

طلا در سال‌های اخیر از نرخ‌های بهره پایین که هزینه نگهداری این فلز زرد را کمتر کرده و ارزش دلار را تضعیف نمود، سود برده بود اما قیمت طلا از ابتدای سال 2015 تاکنون تحت تاثیر دورنمای افزایش نرخ‌های بهره در آمریکا که به جذابیت دارایی‌های بدون بازده مانند این فلز لطمه می‌زند، 3.9 درصد نزول کرده است.

با وجود اینکه بانک مرکزی آمریکا در نشست سیاستگذاری ماه سپتامبر که هفته گذشته برگزار شد با اشاره به ابهامات بین المللی و پایین ماندن تورم، از تصویب افزایش نرخ‌های بهره خودداری کرد اما سه مقام این بانک شامل جان ویلیامز، جیمز بولارد و جفری لکر در نشست مذکور هر یک به طور جداگانه دلایلشان را برای افزایش نرخ‌های بهره در نشست‌های باقی مانده 2015 مطرح کرده اند.

معامله گران می‌گویند احتمال زیادی وجود دارد بانک مرکزی آمریکا افزایش نرخ‌های بهره را تا سال 2016 به تاخیر بیاندازد. کمیته بازار آزاد فدرال بانک مرکزی آمریکا در روزهای 27 و 28 اکتبر و 15 و 16 دسامبر هم نشست دارد. سرمایه گذاران منتظر سخنرانی جانت یلن، رییس بانک مرکزی آمریکا در 24 سپتامبر هستند و دنیس لاکهارت، رییس بانک فدرال آتلانتا هم قرار است هفته جاری سخنرانی‌هایی داشته باشد.

قوی شدن ارزش دلار هم مانع صعود قیمت طلا شد. دلار پس از افتی که هفته گذشته با انتشار بیانیه نشست بانک مرکزی آمریکا متحمل شد، روز جاری در برابر سبدی از ارزهای بزرگ صعود کرد.

با وجود اینکه بیشتر تحلیلگران نسبت به قیمت طلا در کوتاه مدت خوش بین هستند اما بسیاری از آنها خاطرنشان کرده‌اند که صعود طلا ممکن است محدود باشد زیرا همچنان انتظار می‌رود بانک مرکزی تا اوایل اکتبر افزایش نرخ‌های بهره را تصویب کند. بیشتر تحلیلگران انتظار دارند طلا پیش از اینکه افزایش نرخ‌های بهره این فلز را تحت فشار قرار دهد، به 1150 دلار صعود کند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پلاتین برای تحویل فوری 0.2 درصد کاهش یافت و به 980 دلار رسید در حالیکه هر اونس پالادیم با 0.4 درصد افزایش، 604 دلار معامله شد. هر اونس نقره با 0.3 درصد کاهش، 15.1325 دلار بود.


ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها