Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

افت 225 واحدی شاخص بورس

دوشنبه، 30 شهریور 1394 | Article Rating
شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات امروز دوشنبه 30 شهریور ماه 94 با 225 واحد کاهش عدد 61 هزار و 328 واحد را تجربه کرد.

شاخص قیمت وزنی نیز در پایان معاملات امروز این بازار با افت 88 واحدی عدد 24 هزار و 44 واحد را به نمایش گذاشت و شاخص سهام آزاد شناور با 577 واحد کاهش به رقم 67 هزار و 811 واحد دست یافت.


شاخص بازار اول اما در حالی با کاهش 288 واحدی به عدد 42 هزار و 525 واحد رسید که شاخص بازار دوم با افزایش 239 واحدی به رقم 136 هزار و 366 واحد رسید.

بر اساس این گزارش شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز در پایان معاملات این بازار با 10 واحد کاهش عدد 672 واحد را تجربه کرد.

به گزارش استیل ایران به نقل از فارس،‌ ارزش کل معاملات امروز بورس تهران به بیش از 175میلیارد تومان رسید که ناشی از دست به دست شدن 620 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 33 هزار و 144 نوبت خرید و فروش بود.


طی معاملات امروز نماد معاملاتی سه شرکت پالایش نفت اصفهان با 54 واحد، پالایش نفت بندرعباس با 52 واحد و مخابرات ایران با 46 واحد کاهش بالاترین تاثیر منفی را در محاسبه شاخص کل بورس برجای گذاشتند.

درعین حال نماد معاملاتی سه شرکت هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس با 46 واحد، پتروشیمی مبین با 35 واحد و سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی با 31 واحد افزایش بالاترین تاثیر مثبت را در برآورد این نماگر به دوش کشیدند.

بر اساس این گزارش امروز نماد معاملاتی شرکت‌های پالایش نفت لاوان، حق تقدم خرید سهام بیمه کارآفرین از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در عین حال نماد معاملاتی شرکت قند مرودشت متوقف شد.

امروز در عین حال نماد معاملاتی اسناد خزانه اسلامی در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس پس از پذیرش در این بازار درج شد.

ناظر بازار سهام در این زمینه اعلام کرده که گشایش نماد معاملاتی و آغاز معاملات ثانویه اوراق اسناد خزانه اسلامی نیازمند تعیین کارگزار عرضه کننده از سوی پیمانکاران تا پایان هفته جاری است.

امروز در عین حال بلوک 1.29 درصدی سهام شرکت سرمایه‌گذاری مسکن از سوی سرمایه‌گذاری تدبیر روی میز فروش بورس رفته که به نظر می‌رسد از سوی سهامدار عمده این شرکت خریداری شده است.

در سیمان بجنورد نیز سومین روز رقابت بر سر تصاحب این سهم به سومین روز رسید.

طی معاملات امروز بانک‌ها، پالایشی‌ها و خودروسازان پربیننده‌ترین نمادهای معاملاتی معامله‌گران در بازار سهام بودند.


ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها