Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

قیمت جهانی نفت افزایش یافت

دوشنبه، 30 شهریور 1394 | Article Rating
در حالی که فعالیت های حفاری نفت در آمریکا کند شده و تحلیلگران برآورد کرده اند که با رسیدن قیمت نفت به 50 دلار یا پایین تر، 1.5 تریلیون دلار از طرح های تولید نفت آمریکا صرفه اقتصادی ندارد، قیمت نفت در معاملات امروز کاهش یافت.
قیمت نفت از ژوئن 2014 تاکنون به دلیل افزایش تولید جهانی و کند شدن تقاضا تقریبا 60 درصد کاهش یافته است. قیمت ها از ژوئن امسال تاکنون به دلیل کند شدن رشد اقتصادی چین و نگرانی ها در مورد سلامت اقتصاد جهانی، بیش از یک چهارم کاهش یافته است.
تحلیلگران گفتند، قیمت های پایین در حال تاثیر گذاری بر تولید است و فعالیت های حفاری در پروژه های جدید به خصوص در میادین پرهزینه آمریکای شمالی کاهش یافته است.
شرکت های انرژی آمریکا هفته گذشته، برای سومین هفته متوالی تعداد سکوهای حفاری را کاهش دادند. این نشان می دهد که افت اخیر قیمت ها موجب شده تا تولید کنندگان برخی از طرح های تولیدی خود را متوقف کنند و این امر سبب رشد جزئی قیمت ها در روز دوشنبه شده است.

به گزارش استیل ایران به نقل از تسنیم، قیمت هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا امروز با 16 سنت افزایش به 44 دلار و 84 سنت رسید. قیمت نفت برنت نیز 13 سنت افزایش داشت و  47 دلار و 60 سنت معامله شد.

گلدمن ساکس اعلام کرد: «تعداد فعلی سکوهای حفاری نشان می دهد که تولید نفت شیل در آمریکا در فاصله سه ماهه دوم تا سه ماهه چهارم امسال در مناطق پرمیان، ایگل فورد، باکن و نیوبرارا به میزان 255 هزار بشکه در روز کاهش یافته است.»
«افزایش تولید نسبت به سال گذشته تا سه ماهه چهارم 2015، 120 هزار بشکه در روز است که کمتر از ارزیابی 125 هزار بشکه ای ابتدای هفته می باشد.»
تحلیلگران گفتند، افت قیمت ها در دراز مدت تاثیر بیشتری بر تولید خواهد داشت، زیرا تولید کنندگان قادر نیستند به اندازه کافی هزینه های خود را پایین بیاورند.
موسسه وود مکنزی اعلام کرد: «اوپراتورها به دنبال کاهش متوسط 20 تا 30 درصدی هزینه های خود در پروژه های تولید نفت هستند، در حالی که صرفه جویی ها در زنجیره عرضه از طریق کوچک کردن بخش خدمات به طور متوسط تنها حدود 5 تا 10 درصد هزینه ها را کاهش می دهد.»
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها