Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
ادامه روند کاهش قیمتی مقاطع آهنی
 

ادامه روند کاهش قیمتی مقاطع آهنی

ﺳﻪشنبه، 31 شهریور 1394 | Article Rating

رئیس اتحادیه آهن‌فروشان در خصوص شرایط فروش و بازار محصولات فولادی گفت: در یک هفته گذشته همچون هفته‌های گذشته قیمت آهن و محصولات فولادی پایین آمد و حجم معاملات نیز در این بازار کاهش پیدا کرد که علت اصلی کاهش قیمت آهن‌آلات، کاهش قمیت‌های جهانی و مازاد عرضه در چین به عنوان تولیدکننده بزرگ محصولات فولادی در جهان است چراکه چینی‌ها ارزش یوان را آورده پایین و شمش آهن را به ازای هر تن 270 دلار به فروش می رسانند در صورتی که پیش از این چینی‌ها هر تن محصولات فولادی را زیر قیمت 320 دلار نمی‌فروختند.


محمد آزاد با بیان احتمال ادامه این روند کاهشی ادامه داد: در بازار داخلی هم به تبعیت از بازار جهانی قیمت شمش آهن کاهش یافته است و حتی در یکی دو هفته آینده هم مسلماً قیمت شمش آهن به ازای هر کیلو تا 50 تومان هم کاهش پیدا خواهد کرد و باید گفت که در ماه‌های آینده هم ما باز شاهد کاهش محصولات فولادی و شمش آهن نیز خواهیم بود.

او تصریح کرد: قیمت هر کیلوگرم آهن در روز گذشته، یک هزار و 170 تومان بود که نسبت به هفته گذشته باز روند نزولی داشت.

آزاد در ادامه به قیمت میلگرد و تیرآهن اشاره‌ کرد و افزود: قیمت این دو کالا هم روند نزولی نیز داشته است. قیمت تیرآهن در روز گذشته یک هزار و 580 تومان و میلگرد یک هزار و 400 تومان در بازار داخلی داد و ستد شد.

از اوایل سال 94 کاهش قیمت آهن به طور محسوسی شروع شد که به عقیده بسیاری از کارشناسان علت اصلی آن کاهش محصولات فولادی، شمش آهن و رکود ساخت و ساز بوده است. علاوه بر این در حال حاضر یکی از اصلی‌ترین دلایل کاهش قیمت فولاد و رکود در بازار، کاهش رشد اقتصادی چین و سیاست‌های ارزی این کشور است که ارزش یوان خود را در برابر ارزهای خارجی کاهش داده و محصولات فولادی خود را با قیمت کمتری صادر می‌کند.

تصاویر
  • ادامه روند کاهش قیمتی مقاطع آهنی
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها