Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

11پیشنهاد بخش خصوصی به دولت

ﺳﻪشنبه، 31 شهریور 1394 | Article Rating

رئیس اتاق بازرگانی ایران 11پیشنهاد بخش خصوصی به دولت در جلسه شب گذشته شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی خبر داد و گفت: یکی از موارد مهم جلسه شورای گفت وگو تخصیص 200 میلیون یورو برای صادرات خدمات فنی و مهندسی بود که این مبلغ در 2 قسط 100 میلیون یورویی برای صادرات خدمات فنی و مهندسی اختصاص یافته است.

محسن جلال پور در نشست خبری حاشیه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی، افزود: توسعه خدمات بانکی از جمله افزایش اعتبارات و تسهیلات، تسهیل در نقل و انتقال ارز، توسعه فعالیت بانک ها در مرزها و گشایش اعتبارات اسنادی مورد طرح و بررسی قرار گرفت.
وی اظهار داشت: پوشش بیمه ای صادرات، توسعه زیرساخت های حمل ونقلی و ترانزیتی، بهبود امکانات زیرساختی در پایانه های مرزی، از سرگیری اعطای جوایز صادرات و ایجاد مشوق صادراتی، تثبیت مقررات صادرات و واردات بین دو کشور(ایران و عراق) و اطلاع رسانی به موقع بخشنامه ها و دستورالعمل ها از دیگر موارد مطرح شده بود.
رئیس اتاق بازرگانی ایران رفع محدودیت تردد برای بازرگانان ایرانی ازسوی اقلیم کردستان و صدور روادید بلندمدت برای بازرگانان ایران را از دیگر موارد مورد بررسی در جلسه عنوان کرد و گفت: احداث مراکز تجاری ایرانی در عراق و اقلیم کردستان و توسعه بازارچه های مرزی، مناطق آزاد تجاری و برگزاری نمایشگاه های تخصصی از پیشنهادات برخی اعضای شورا بود.
جلال پور گفت: توجه به استانداردسازی کالاها و تسهیل امور صادراتی در مورد کالاهای دارای نشان استاندارد، توافق بر سر تعرفه های ترجیحی ایران با عراق به اقلیم کردستان به ویژه بعد از افزایش تعرفه های وارداتی از سوی عراق و همچنین ایجاد امکان حمل یکسره کالا از مبدأ تا مقصد سه پیشنهاد دیگر مطرح در این جلسه بود.
به گزارش استیل ایران به نقل از ایرنا، رئیس اتاق بازرگانی ایران با اشاره به برخی نگرانی ها از کاهش شدید نرخ ارز بعد از اجرای برجام، گفت: همانطور که در برنامه پنجم توسعه هم مورد توجه قرار گرفته نرخ ارز باید به گونه ای باشد که امکان رقابت کالاهای صادراتی با کالاهای خارجی وجود داشته باشد، به همین دلیل نرخ ارز متناسب با تورم تعیین می شود.
جلال پور افزود: افت قیمت یا افزایش شدید نرخ ارز در برنامه دولت نیست و صادرکنندگان و واردکنندگان در روزهای بعد از اجرای توافق نوسان شدیدی در بازار نخواهد داشت.

ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها